کد مطلب: 

181882
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

در حال حاضر 60 درصد ترافیک ایران خارج می رود

معاون وزیر ارتباطات، گفت: فناوری اطلاعات یک تکنولوژی وارداتی است، برای تحقق IT ایران در حوزه شبکه دسترسی و شبکه ملی اطلاعات حداقل باید چهار سرویس پایه در آن ایجاد شود و طرح های بومی نیز حمایت شوند.
در حال حاضر 60 درصد ترافیک ایران خارج می رود

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس جهانگرد در مراسم رونمایی از جویشگر بومی پارسی جو، عنوان کرد: یک شبکه ملی که دارای استقرار باشد چهار ابزار Brosing ، جستجو، سرویس ایمیل و شبکه اجتماعی را دارد و با این ابزار خدمات مناسب به مردم ارایه می کند.

وی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر داده ها برای ارزشمند بودن باید مکان محور باشند تا ارزش افزوده اقتصادی فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: از دو سال گذشته، سیاست های وزارتخانه طراحی و پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات با حداکثر ظرفیت و سرعت برای نیازهای داخلی کشور بوده است و کمال استقلال است که این چهار ابزار را داشته باشد.

جهانگرد گفت: به طور طبیعی سیاست های حمایتی نسبت به میزبانی آدرس هایی که مردم ایران از آن استفاده می کنند، افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 60 درصد ترافیک ایران خارج می رود و اگر دیتاسنترها در داخل کشور ایجاد شوند، نیاز جامعه به داخل کشور انتقال داده می شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات در حال عملیاتی شدن است، گفت: هر نوع خرید الکترونیکی در داخل نشان می دهد که این شبکه شکل گرفته است، اما کامل نشده است و در حال رفتن به این سمت هستیم.

جهانگرد افزود: لینک های پرظرفیت از آغاز دولت بیش از سه برابر شده است و امیدواریم با سیاست های آزادی دسترسی و سرمایه گذاری در شبکه زیرساخت کشور پاسخگوی تمام نیازهای کشور در آینده نزدیک باشیم.

جهانگرد گفت: انتظار داریم موتورهای جستجو پاسخگوی نیازهای جامعه باشد به شرطی که با کاربرد و تعامل آن موجب ارتقای آن فراهم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-31 21:56

افزودن دیدگاه جدید