کد مطلب: 

180709

شگردهای جدید کلاهبرداری سایبری از دانشجویان

با آغاز ترم جدید و پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه ها فرصتی برای افراد سودجو به وجود می آید تا با شگردهای جدید کلاهبرداری کنند.
شگردهای جدید کلاهبرداری سایبری از دانشجویان

به گزارش سیتنا، دایره تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به این مطلب افزود: دانشجویان عزیز حتی الامکان از مکان های عمومی برای پرداخت اینترنتی شهریه استفاده نکنند و در صورت مراجعه به نت سراها نکات ذیل را رعایت نمایند.

*هنگام مراجعه به نت سراها خود از سیستم استفاده کنند و شهریه را پرداخت نمایند و هیچ گاه اطلاعات کارت خود را در اختیار فرد یا افراد شاغل در کافی نت‌ها قرار ندهند و در صورت کمک و راهنمایی خواستن از افراد مطمئن کمک بگیرند.

*هیچ‌گاه در تماس تلفنی یا هنگام صحبت با دوستان، شماره حساب و رمز خود را به زبان نیاورند.

*در هنگام پرداخت‌ اینترنتی حتماً از کیبوردهای مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانک‌ها) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنند.

*بلافاصله بعد از انجام عملیات پرداخت به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

*هنگام پرداختهای اینترنتی به آدرس صفحه پرداخت دقت کنید .

*برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت های ایمن که با https:// شروع می شود، استفاده کرده و به وب سایت هایی که آدرس اینترنتی آنها http:// شروع می شود، برای وارد نمودن اطلاعات حساس استفاده نکنید.

در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-14 17:43

افزودن دیدگاه جدید