کد مطلب: 

180510

واکنش جهان به خشونت خبرنگار مجاری

تصاویر رفتار خشونت بار یک خبرنگار تلویزیون مجارستان با مهاجرانی که قصد عبور از مرز کشورش را داشتند، واکنش های زیادی را در جامعه خبرنگاران برانگیخت.
واکنش جهان به خشونت خبرنگار مجاری

روزنامه لوپوان چهارشنبه شب، تصاویر یک خبرنگار تلویزیون مجارستان درحال لگد زدن به مهاجرانی که قصد عبور ازمرز کشورش را داشتند واکنش های زیادی دربین خبرنگاران ومحافل مدافع پناهجویان را برانگیخت.

این درحالی است که موضع مجارستان با نصب دیوارهای پوشیده ازسیم خار دار برای ممانعت از ورود مهاجران به کشورش قبلا انتقادات بسیاری را در محافل اروپا بر انگیخته بود.

به گزارش روزنامه لوپوان تصاویر وویدیوهای رفتار خشونت بار این خبرنگار با پناهجویان درمانده وخسته تحت عنوان «دیوار ننگ» توسط یک صفحه فیس بوک ، به سرعت درشبکه های اینترنتی پخش شد وتا بعد ازظهر چهارشنبه ، حمایت بیش از 16،000 نفر ازکاربران اینترنتی درجهان را دریافت کرد.

دراین تصاویر وویدیوها، زن خبرنگار مجاری درحالی که دوربینی بر شانه دارد ، با پشت پا گرفتن برای مردی که کودکی درآغوش دارد باعث پرتاپ شدن آنها بر روی زمین می شود، درتصویر دیگری این خبرنگار را درحال لگد زدن به دختر کوچکی می بینیم.

به گزارش روزنامه لوپوان، این خبرنگار برای یک کانال راست افراطی مجارستان کار می کرده است.
بنا به گزارش روزنامه لوپوان، کاربران اینترنتی این واقعه را یک رسوایی بزرگ برای جامعه خبرنگاران دانستند.

بسیاری نیز این تصاویر را بسیار تکان دهنده دانستند، چرا که کار خبرنگار فیلمبرداری وانعکاس بحران پناهجویان بوده است.

این درحالیست که براساس همین گزارش دوحزب کوچک مجارستان نیز شکایتی علیه روزنامه نگار طرح کردند، اما پلیس مجارستان فورا آن را مورد بررسی قرار نداد.

به گزارش لوپوان بنقل ازیک مقام مجاری، این روزنامه نگاربه علت رفتار «غیر قابل قبول»، شب گذشته اخراج شده است.
این حادثه درنزدیکی مرز صربستان درجنوب مجارستان رخ داده است.

مجارستان درهفته های اخیر با ورود ده ها هزار پناهجوی سوری درخط مقدم بحران مهاجران قرارداشت.

نخست وزیرمجارستان، ویکتور اوربان، نیزطی سخنانی، ورود پناهجویان مسلمان را به اروپا تهدیدی برای هویت مسیحیان اروپا اعلام کرده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-10 11:31

افزودن دیدگاه جدید