کد مطلب: 

172334

گزارش سایت Goal از بازی ایران - قطر

سایت Goal پس از دیدار ایران و قطر که به پیروزی و صعود تیم ملی ایران انجامید، نوشت که چرخش عالی و ضربه پای راست آزمون که با خونسردی وی همراه بود، ایران را به مرحله بعد فرستاد.
گزارش سایت Goal از بازی ایران - قطر

به گزارش سیتنا، سایت گل پس از پایان دیدار تیم ملی فوتبال ایران و قطر که به برتری یک بر صفر ایران انجامید نوشت: تنها یک گل پس از هفت دقیقه از آغاز نیمه دوم دیدار تیم های ایران و قطر کافی بود تا ایران و امارات راهی مرحله دوم رقابت های جام ملت های آسیا شوند. این در حالی است که یک دیدار دیگر از مرحله گروهی باقی مانده است.

سردار آزمون نشان داد که چرا تیم های بزرگی از لیگ برتر انگلیس برای امضای قرارداد با وی تلاش می کنند. او با حرکتی عالی موفق شد تا تنها گل تیم ملی ایران را بزند تا این تیم قطر را در سیدنی شکست داده و بتواند با حذف قهرمان جام خلیج فارس، راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا شود.

آزمون که در باشگاه روبین کازان روسیه توپ می زند و مورد توجه تیم هایی مانند آرسنال، تاتنهام و لیورپول در لیگ برتر انگلیس است، گلی فوق العاده را در نیمه دوم وارد دروازه حریف کرد. آزمون با چرخشی عالی توپ را به گل تبدیل کرد تا موجب صعود تیم تحت هدایت کارلوس کی روش پرتغالی از گروه سوم رقابت های جام ملت های آسیا به همراه امارات متحده عربی شود. این دو تیم دو دیدار نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و موفق به صعود شدند.

ایران در دیدار نخست خود نیز با نتیجه دو بر صفر موفق به شکست بحرین شده بود. پیروزی آنها کافی بود تا قطر از دور رقابت ها کنار برود. قطری ها در دیدار نخست نیز با حساب چهار بر یک مغلوب امارات شده بودند اما در هر حال با وجود آنکه یک دیدارشان باقی مانده است، حذف شدند.

ایران و امارات، که این تیم هم با نتیجه دو بر یک بحرین را شکست داد، روز دوشنبه در بریزبن با هم دیدار می‌کنند تا صدرنشین این گروه را مشخص کنند. هر دو تیم ایران و امارات شروعی خوب در این تورنمنت داشتند اما این ایران بود که با توجه به حمایت فوق العاده هوادارانش، در نیمه نخست بسیار خطرناک تر به نظر می‌رسید.

کریم بودیاف، هافبک قطر در دقیقه 23 دروازه تیمش را نجات داد. سانتر عالی اشکان دژاگه برای مسعود شجاعی او را در موقعیت گلزنی قرار می داد اما بودیاف آن را دفع کرد. قطر هم در این دیدار شانس هایی داشت و توپ های زیادی به سمت دروازه ایران می فرستاد اما ایرانی ها تا پایان نیمه نخست، تمام توپ را دفع کردند. نداشتن کیفیت در زدن ضربه های آخر در یک سوم دفاعی دو تیم موجب شده بود مشخص نشود گل نخست روی چه حرکتی به گل تبدیل خواهد شد.

ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی از روی خط دروازه قطر توسط احمد السید برگشت داده شد. شوتی هم که اشکان دژاگه به سمت دروازه حریف زد نیز با فاصله به بیرون رفت.

در حالی که تنها هفت دقیقه از آغاز نیمه دوم می گذشت، تیم کی روش حمله‌ای را روی دروازه قطر ترتیب داد. آن زمان بود که سردار آزمون با گلی که به ثمر رساند، هواداران ایران را از خود بی خود کرد. این بازیکن 20 ساله، در حالی توپ را از اشکان دژاگه دریافت کرد که پشت به دروازه بود. او با چرخش بسیار خوبی که انجام داد، المهدی علی را دریبل کرد و با خونسردی تمام با ضربه پای راست، دروازه قطر را گشود.

البته درخشش آزمون در ترکیب ایران تنها 10 دقیقه بعد از گل ادامه داشت زیرا به خاطر آسیب دیدگی مجبور به ترک زمین شد. آسیب دیدگی او جدی به نظر نمی رسید. اسماعیل محمد، بازیکن قطر نیز چند دقیقه بعد از آن به خاطر آسیب دیدگی مجبور شد از بازی بیرون برود.

محمد منتری، بازیکن قطر هم شانسی برای به تساوی کشیدن بازی داشت اما علیرضا حقیقی، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران، ضربه سر وی را دفع کرد. قطر تلاش زیادی برای گرفتن یک امتیاز از ایران انجام داد اما هرگز نتوانست یکی از حمله های خود را بدل به گل کند تا با نتیجه هایی بد مجبور به ترک جام شود و ایران همچنان به پیش رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-15 19:35

افزودن دیدگاه جدید