کد مطلب: 

172230

ESET بدافزارهای باج گیر جدید را تشخیص و نابود کرد

سری جدید بد افزارهای باج گیر که تغییر شکل داده بودند توسط تیم تحقیقاتی ESET تشخیص داده شده و نرم افزارهای ضد ویروس این کمپانی برای از بین بردن این بدافزارها به روز رسانی شدند. یکی از کارشناسان ESET به نام رابرت لیپوفسکی ، این بد افزارها را که virlock ها نام دارند مورد بررسی قرار داد.
ESET بدافزارهای باج گیر جدید را تشخیص و نابود کرد

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پرشیا سیس خاورمیانه -نماینده رسمی ESET آسیا در ایران- طبق تحقیقات این کارشناس ارشد،
Virlock ها این بار به شکل کاملا متفاوتی ظاهر شده اند. به طوری که صفحه نمایش قربانی را قفل کرده و همانند یک انگل تغییر شکل یافته شروع به تخریب فایل ها می‌کنند.

پس از آلودگی، فایل های مهم کامپیوتر شما به شکل فایل های اجرایی در آمده  و هرکدام تبدیل به یک ویروس مخرب می شوند.

تا کنون بد افزارهای قارتگر به دو دسته تقسیم می شدند، قفل کننده های صفحه نمایش و کد گزاران فایل ها. در موارد نادر این ویروس می‌تواند در هر دو دسته عمل کرده و صفحه نمایش شما را بر روی پیامی که از شما باج خواهی می کند قفل میکند. اولین نمونه باج خواهی این دست از بد افزارها ، اوایل سال گذشته میلادی در گوشی های اندرویدی مشاهده شد.

Virlock فایل ها را از طریق تغییر شکل به فایل های اجرایی آلوده می کند و در عین حال بخش دیگر این ویروس کامپیوتر  شما را با از کار انداختن مرورگر ویندوز و تسک منیجر، قفل می‌کند.

بر همین اساس این شرکت پاک کننده این ویروس باج گیر که از طریق ایمیل کامپیوتر ها را مسدود می‌کند در وب سایت خود قرار داده است.

رابرت لیپوفسکی در باره این ویروس می گوید:" از دیدگاه فنی شاید جذاب ترین ویژگی virlock چند شکلی بودنش است. بدین معنی که بدنه ان، برای هر فایل متفاوت عمل میکند و شکل جدیدی به خود می‌گیرد. همچنین تحقیقات ما نشان داده قفل گذاری چند لایه توسط این ویروس بیانگر تبحر خالق این ویروس در کد نویسی می‌باشد.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-11 16:31

افزودن دیدگاه جدید