کدخبر :13832 پرینت
16 فروردین 1393 - 16:18

مدیرعامل پست سوییس: خصوصی‌سازی بزرگترین تهدید برای ارایه سرویس‎های همگانی مقرون به‌صرفه است

متن خبر

مدیرعامل گروه پستی سوییس، گفت: خصوصی‌سازی تهدید بزرگی برای ارایه سرویس همگانی مقرون به‌صرفه برای تمامی اقشار جامعه به خصوص مناطق دورافتاده است و باید قبل از خصوصی‌سازی، سرمایه‌گذاری لازم در توسعه شبکه پستی و روزآمد کردن فناوری به کار گرفته شده صورت پذیرد تا ارایه سرویس همگانی مورد تهدید واقع نشود.

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، در سومین روز از سفر مدیرعامل شرکت پست ایران به کشور سوییس، مهندس مهری با سوزان روف مدیرعامل پست این کشور ملاقات و گفت‌وگو کرد و طرفین در این دیدار بر گسترش همکاری‌ها و روابط ‌دو جانبه تاکید کردند.

 

روف ضمن خوش‌آمد‌گویی به مدیرعامل فرصت پیش‌آمده را گامی مهم در برقراری روابط دوجانبه در راستای توسعه همکاری‌ها بین پست دو کشور قلمداد کرد.

 

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در پست سوییس، از آمادگی خود برای ارایه هرگونه خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی به پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اعلام آمادگی نمود تا در آینده‌ای نزدیک، مشاور‌ان فنی و تخصصی خود را به پست ایران معرفی نماید.

 

وی همچنین افزود: پست سوییس به تازگی مدل جدیدی طراحی نموده که براساس آن صددرصد سهام پست همچنان متعلق به دولت است و انحصارات در بخش پست‌نامه تا وزن 50 گرم در اختیار پست سوییس است ولی در سایر بخش‌ها، بازار پستی به روی رقابت گشوده شده است.

 

مدیرعامل گروه پستی سوییس همچنین تاکید کرد: کشور سوییس تمایلی برای خصوصی‌سازی پست ندارد و تصمیم‌گیری دراین خصوص را به آینده موکول کرده است.

 

وی معتقد است: خصوصی‌سازی تهدید بزرگی برای ارایه سرویس همگانی مقرون به‌صرفه برای تمامی اقشار جامعه به خصوص مناطق دورافتاده است و باید قبل از خصوصی‌سازی، سرمایه‌گذاری لازم در توسعه شبکه پستی و روزآمد کردن فناوری به کار گرفته شده صورت پذیرد تا ارایه سرویس همگانی مورد تهدید واقع نشود.

 

وی در اشاره به ساختار پست سوییس، گفت: پست در کشور سوییس تحت عنوان گروه پستی سوییس و متشکل از سه شرکت خدمات مسافری درون و برون ‌شهری (POST BUS )، پست و پست بانک فعالیت می‌کند.

 

در پایان مهندس مهری پیشنهاد کرد تا یادداشت ‌تفاهم توسعه همکاری‌های پستی با موضوعاتی همچون استفاده از خدمات مشاوره‌ای پست سوییس در زمینه اتوماسیون و مکانیزاسیون عملیات پستی، چاپ تمبر مشترک بین دو کشور، برگزاری نمایشگا‌ه‌های مشترک تمبر در دو کشور و ترانزیت زمینی مرسولات پست سوییس به سایر مقاصد از طریق کشور ایران به امضا برسد. این موضوع مورد استقبال مدیرعامل پست سوییس قرار گرفت و مقرر شد تا جزئیات این همکاری از طریق مکاتبه برای تهیه یک سند جامع همکاری مشترک پی‌گیری شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.