کدخبر :13740 پرینت
09 فروردین 1393 - 21:41

تفاوت مکالمه تصویری مبتنی بر 3G با مکالمه تصویری نرم افزاری چیست؟

متن خبر

چندی پیش یکی از کاربران شبکه تبیان با ارسال سوالی خواستار پاسخگویی در خصوص تفاوت مکالمه تصویری مبتنی بر شبکه نسل سوم با مکالمه تصویری نرم افزاری و علت عدم امکان استفاده از مکالمه تصویری مبتنی بر شبکه در گوشی تلفن همراهش شده بود.

 

به گزارش سیتنا، پاسخ به این سوال با اندکی اصلاحات در ادامه می‎آید:

 

اساساً تماس تصویری خود به دو نوع «مبتنی بر شبکه» و «مبتنی بر دیتا» (نرم افزاری) دسته‌بندی می‌شود. از آنجایی که گوشی‌ شما مانند برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار اساساً فاقد گزینه تماس تصویری مبتنی بر شبکه است، نه فقط با سیم‌کارت رایتل بلکه با سیم‌کارت هیچ اپرتور دیگری در دنیا نیز نمی‌توان با آن‌ها ارتباط تصویری به معنای متداول یعنی مبتنی بر شبکه برقرار کرد، لذا ارتباط تصویری مبتنی بر دیتا (نرم افزاری) بعنوان گزینه ای دیگر که امکان تماس تصویری را در این نوع گوشی‌های هوشمند فراهم می‎کند ارائه شده است.

آنچه مهم است و بر آن تائید می‌شود این است که رایتل با تمامی گوشی‌های حمایت ‌کننده 3G و از جمله کلیه گوشی‎های هوشمند موجود در بازار از جمله آیفون همخوانی کامل دارد، اما طبیعتاً نمی‌توان انتظار داشت که گزینه‌ای که در یک نوع گوشی وجود ندارد با سیم‎کارت رایتل در آن گوشی بوجود بیاید.

 

برای مشاهده لیست گوشی‎های همخوان با شبکه رایتل و نحوه تنظیم آن‎ها می‎توانید به لینک ذیل در سایت رایتل مراجعه کنید:

http://www.rightel.ir/News/Details/a2ef8d76-6394-41d8-ac16-a08b01093c81

 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.