کدخبر :13714 پرینت
08 فروردین 1393 - 19:22

هک کردن دستگاه های خود پرداز با اس ام اس +عکس

متن خبر

گویا امروزه سو استفاده از دستگاه های خود پرداز شدت بیشتری گرفته است. محققان معتقدند قطع پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP این مشکل را دو چندان کرده است.

اخیرا موسسه امنیتی سیمانتک در وبلاگ خود خبر از روش جدیدی از سو استفاده از دستگاه اهی خود پرداز را داده است  که در آن سارقان با فرستاذن یک پیام متنی به دستگاه اقدام به سرقت پول های موجود میکنند.

 

اولین اقدام در این روشس نصب بدافزاری به نام پلوتوس بر روی دستگاه ATM است.این کار میتواند توسط یک فلش درایو یو اس بی و یا یک کیبرد خارجی صورت گیرد. با اتصال گوشی تلفن به دستگاه و فرستادن یک پیغام متنی ؛ گوشی پیام را به دستودات شبکه تبدیل کرده  و درخواست پول نفد را از دستگاه میکند.

 

این روش بسیار خطرناک و هوشمندانه بوده  زیرا هکرها قادر هستند تا زمانی که گوشی از طریق یو اس بی به دستگاه متصل است هر مقدار پول نقد که میخواهند به سرقت ببرند.

 

 

همانطور که سیمانتک در وبلاگ خود نوشته است: تمام این اقدامات زمانی صورت میگیرد که 95 درصد دستگاه اهی خودپرداز در سرتاسر دنیا از ویندوز XP  استفاده میکنند. مایکروسافت نیز تا یک ماه دیگر پشتیبانی از این ویندوز را قطع خواهد کرد. در این صورت هکرها قطعا از تکنیک ها و روش های جدیدتری برای سرقت از دستگاه های خودپرداز استفاده خواهند کرد.

 

با وجود اینکه شرکت های بزرگ در تلاش هستند تا وصله های امنیتی را برای سیستم های کامپیوتری دستگاه های خودپرذاز ارائه کنند. همچنان خطر دزدی و سرقت از این دستگاه ها بسیار بالا است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.