کدخبر :13694 پرینت
07 فروردین 1393 - 20:05

روسیه سامانه‌ی پرداخت ملی ایجاد می‎کند

متن خبر

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در بحبوحه‌ی تنش‌ها بر سر کریمه می‌گوید کشورش باید به منظور کاهش وابستگی به غرب سامانه‌ی پرداخت ملی خود را ایجاد کند.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از پرس تی.وی، پوتین در سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به نمایندگان مجلس گفت چنین سامانه‌ای در کشورهایی مثل ژاپن و چین کارآمد بوده‌است.

 

وی گفت: «آنها ابتدا تنها به عنوان سامانه‌های ملی محدود به بازار، کشور و مردم خود آغاز به کار کردند اما اکنون روز به روز عمومی‌تر می‌شوند، چرا ما چنین کاری نکنیم؟ ما حتما باید این کار را انجام دهیم و این کار را انجام خواهیم داد.»

 

اظهارات پوتین پس از آن مطرح شد که دو شرکت مالی امریکایی موسوم به «ویزا» و «مسترکارت» ارائه‌ی خدمات برای تراکنش‌های مالی مشتریان «بانک روسیه» را متوقف کردند؛ این اقدام در پی تحمیل تحریم‌های واشنگتن در واکنش به الحاق کریمه به روسیه انجام شد.

 

کریمه در تاریخ ۱۷ مارس استقلال خود از اوکراین را اعلام کرد و در پی همه‌پرسی ۱۶ مارس و رای موافق ۹۶.۸ درصد از مردم این منطقه برای الحاق به روسیه به این کشور پیوست. گفتنی است ۸۳.۱ درصد از ساکنان کریمه در این همه‌پرسی شرکت کردند.

 

این اقدام واکنش‌های شدید امریکا و اتحادیه‌ی اروپا را در پی داشت و هر دو شماری از مقامات روسیه و کریمه را تحریم کردند.

 

نمایندگان مجلس اوکراین اعلام کرده‌اند هیچگاه الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نخواهند شناخت و همچنین وعده داده‌اند تا هر زمان که به طول بیانجامد برای آزادی این منطقه مبارزه خواهند کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.