کدخبر :13682 پرینت
06 فروردین 1393 - 19:26

وزیر ارتباطات: تغییر اپراتور با حفظ شماره موجود برای هر کاربر میسر شد/ اپراتورها باید به مسایل نگاه میان مدت داشته باشند

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرده است: اپراتورها باید به مسایل نگاه میان مدت داشته باشند و منافع کوتاه مدت را در نظر نگیرند.

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در جدیدترین دست نوشته در شبکه‎های اجتماعی داخلی تاکید کرده است: برای ایجاد فضای رقابتی در مورد تلفن همراه تصمیم گرفتیم که ترابرد پذیری شماره تلفن یا تغییر اپراتور با حفظ شماره موجود هر کاربر امکان پذیر باشد؛ یعنی کاربر هر شماره‌ای که از هر اپراتوری دارد، بتواند از اپراتوری که سرویس بهتر می‌دهد با همان شماره اپراتور خود را تغییر دهد.

وی، ادامه داده است: نکته دیگر، رومینگ ملی را در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب کردیم؛ یعنی مثلا اگر سیم‌کارت یک اپراتور در جایی آنتن نمی‌دهد از طریق شبکه اپراتور دیگر ارتباط برقرارمی‌شود.

او افزوده است: البته در ارتباط با این پیشنهاد واکنش‌هایی هم میان اپراتورهای تلفن همراه وجود دارد. بعضی‌ها مخالفند بعضی‌ها موافقند اما چیزی که قطعی است این است که این اقدام به نفع مردم است و باید حتما در آینده مقدمات اجرای آن را فراهم نماییم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اپراتورها باید به مسایل نگاه میان مدت داشته باشند و منافع کوتاه مدت را در نظر نگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرده است: وقتی مردم بتوانند تمامی کارهای خود را از طریق شبکه ارتباطی انجام دهند این امر در بلندمدت برای اپراتورها درآمدزا خواهد بود؛ بنابراین این مصوبه هم منافع مردم را در نظر گرفته است و هم منافع اپراتورها را.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.