کدخبر :13583 پرینت
28 اسفند 1392 - 16:13

مخابرات در سالی که گذشت/ مروری بر مهمترین عناوین خبری مخابرات کشور در سال 92

متن خبر

در پسین روز های سال 1392 و در آستانه ی فرارسیدنِ سال نوخورشیدی، نگاهی گذرا به سالِ کاری گذشته ، می اندازیم و مروری دوباره می کنیم تا یادآوری و تجدیدِ خاطری، برای همه ی ما باشد.در این یادآوری ها، تنها به رؤوس اخبار و رویدادها، اشاره می کنیم.

به گزارش سیتنا به نقل از سایت شرکت مخابرات ایران، این شرکت، با کسب 5 مقام برتر، در میان 500 شرکت برگزیده ِ کشور، در ارزیابیِ ذیصلاح ترین سازمان ارزیاب، در سال جاری،رتبه ی دوم، از نظر ارزش افزوده و ارزش بازار، رتبه ی سوم، از نظرِ سودآوری، رتبه ی پنجم، از نظر اشتغال زایی ، و رتبه ی نهم از نظرِشاخص فروش، موفقیتِ بزرگی به دست آورد ؛ و این حُسنِ ختام سال کاری این شرکت معظم کشور است. بنابراین، همواره برای سهامداران و بازار سرمایه جذاب بوده و هست.

 

هلدینگ

دکتر سیدهاشمی در سومین مجمع عمومی سالانه شرکت ارتباطات سیار ایران:
نقش مخابرات و همراه اول در تحقق شعار امسال با 11 هزار میلیارد تومان گردش مالی
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران و همراه اول با بیش از 11 هزار میلیارد تومان ترنرمالی ، نقش بزرگی در تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی ایفا خواهد کرد.

 

سرمایه شرکت مخابرات ایران افزایش می‌یابد

شرکت مخابرات اعلام کرده است افزایش سرمایه به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۹۷۷ میلیون ریال در دستور کار هیات مدیره شرکت قرار دارد.

 

سود نقدی هر سهم پیشنهادی

به مجمع عمومی عادی سال مالی ۱۳۹۲ معادل ۹۰ درصد سود هر سهم شرکت است.

سود نقدی هر سهم پیش‌بینی شده برای سال مالی ۱۳۹۲ که در اطلاعیه شرکت مبلغ ۳۷۸ ریال درج شده است و معادل ۹۰ درصد سود هر سهم با فرض افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۵۰ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۳۳ میلیون ریال است.

 

بانوان همکار در افزایش سود شرکت مخابرات ایران سهم عمده دارند

تغییر با اصطکاک همراه است . این مساله در موضوعات انسانی با حجم گسترده ، قطعا مسائل و مشکلاتی را ایجاد می کند، چرا که نفع سهامدان با افزایش سود ، ایجاد ساختار منظم ، استاندارد سازی و چابک سازی مخابرات مرتبط است و این ، تنها با همکاری و همدلی شما همکاران امکان پذیر می شود.

 

درآمد شرکت ارتباطات ثابت ، متعلق به شرکت مخابرات ایران است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: 90 درصد درآمد شرکت ارتباطات سیار و 100 درصد درآمد شرکت ارتباطات ثابت ایران متعلق به شرکت مخابرات ایران است.

 

برگزاری "چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی"

نمایشگاه ایران تلکام 2013 از 4 تا 7 مهر ماه 1392، با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‎های بین المللی جمهوری اسلامی و با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برگزار می‎شود.

 

دومین دوره انتخابات کمیته انضباطی کار شرکت مخابرات ایران برگزار شد

نتایج نهایی دومین دوره انتخابات کمیته انضباطی کار شرکت مخابرات ایران و شرکت املاک ( سطح سرپرستان ) از سوی مدیرکل هماهنگی کمیته های انضباط کار کارکنان شرکت مخابرات ایران اعلام شد.

 

شرکت مخابرات ایران آمادگی کاهش تعرفه های مکالمات تلفن را دارد

رئیس هیأت مدیره مخابرات گفت : در صورت کاهش حق السّهم وزارت ارتباطات (دولت) از درآمــد مخابرات، شرکت مخابرات ایران آمادگی دارد، تعرفه های تلفن همراه و ثابت را کاهش دهد.

 

افتتاح 1614 پروژه و طرح مخابراتی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت

شرکت مخابرات ایران ، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ، بیش از 1614 طرح و پروژه مخابراتی در 14 استان کشور افتتاح می‌کند.

 

دکتر زارعیان : اینترانت ، عامل کاهش هزینه های دیتا واطلاع رسانی در ایران است

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ،معتقد است که شبکه ملی اطلاعات ( اینترانت ) هزینه های دیتا و اطلاع رسانی در ایران را کاهش می دهد .

 

برگزاری پنجمین همایش کمیته حسابرسی شرکت های مخابرات استانها

پنجمین همایش کمیته حسابرسی شرکت های مخابرات استانها، به میزبانی شرکت مخابرات استان قم برگزار شد.

 

دکتر سیدهاشمی : مخابرات رضایت مشتری را بر سود خود ترجیح می دهد

شرکت مخابرات ایران به عنوان یک بنگاه اقتصادی ، مشتری مداری وجلب رضایت مشتری را بر سود خود ترجیح می دهد . زیرا مدیران ارشد آن معتقدند ؛ زمانی که مشتری با رضایت از خدمات مخابرات استفاده کند ؛ درواقع سازمان به سود خود دست یافته است .

 

پروژه توسعه سرمایه انسانی با حمایت بی قید وشرط مدیران اجرا می شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت : سرمایه انسانی ظرف عناصر شناخت تغییر است و هر حرکتی در مسیر توسعه سرمایه انسانی حمایت بی قید وشرط مدیرعامل و هیات مدیره را دارد.

 

بازنشستگی بانوان شاغل با 20 سال سابقه در مخابرات ، منتفی است

دکتر سیدهاشمی ، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: بانوان شاغل شرکت با 20 سال سابقه ، بازنشسته نمی شوند .

 

آماده‎ی واردات پهنای باند، به صورت مستقیم، هستیم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت : در حالی که در سه ماه گذشته به این شرکت پهنای باند اضافی داده نشده است، این شرکت آماده‎ی استفاده از تمام پهنای باندی است که شرکت ارتباطات زیرساخت در اختیار دارد.

 

جزییات آیین نامه بازنشستگی و استخدام مخابرات

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در آیین نامه بازنشستگی که اخیرا به کارکنان ابلاغ شده است سقف پاداش تشویقی برای تمامی کارکنان 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

بدهی های مخابرات به زیرساخت و رگولاتوری به طور کامل تسویه شد

رئیس هیأت مدیره مخابرات ایران گفت: بدهی مخابرات به زیرساخت و رگولاتوری کاملا تسویه شد و از این پس ، به این دو نهاد زیرمجموعه وزارت ارتباطات ریالی بدهکار نیستیم.

 

• سود 515 ریالی به ازای هر سهم شرکت مخابرات ایران در راه است
• مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تحقق سود 515 ریالی این شرکت در پایان سال مالی جاری خبر داد.
• مجمع عمومی فوق العاده و عادی شسکام تشکیل شد.
• نرخ مکالمات تلفن همراه و ثابت مانند سال گذشته محاسبه می شود.

 

تحول در شرکت

چهار الویت مخابرات در ساختار جدید ؛

تمرکز مدیریت ،ایجاد شبکه ی یکپارچه ،توسعه ی خدمات نو و همگرایی در تجهیزات ،مهمترین اولویت های مخابرات در ساختار جدید است .

 

سیستم ارزیابی استراتژی (BSC) مخابرات را به نتایج مطلوب می رساند

مدیر برنامه تغییر وتحول ، از ایجاد سیستم ارزیابی و اصلاح استراتژی، با عنوان " کارت امتیازی متوازن " ( BSC )، خبرداد .

 

کمیته راهبری برای هماهنگی پروژه های برنامه تغییر وتحول ایجاد شد

برای نظارت بر پروژه های تغییر وتحول و نحوه راهبری آنها ، کمیته راهبری به ریاست مهندس پور رنجبر ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، ایجاد شد .

 

برا ی موفقیت در برنامه تغییر و تحول به حمایت های خانواده ی مخابرات نیاز داریم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در جشن شعبانیه و تابستانه ی خانواده ی مخابرات خانواده ی مخابرات، با قدردانی از خانواده های کارکنان شرکت مخابرات ایران ، به برنامه تغییر و تحول در شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: معتقدم شما خانواده های محترم می توانید با ایجاد نشاط و حمایت های بی شائبه ، کارکنان را برای انجام کارهای بزرگ و ارزشمند یاری رسانید .

 

مهندس پور رنجبر: دو پروژه از برنامه تغییر و تحوّل عملیاتی شد

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ، در جمع مدیران مخابرات استان مرکزی اظهار داشت : ما در سال 1392 براساس بررسی ها و مطالعات انجام شده در چارچوب طرح تغییر و تحول اعلام کردیم ؛ ماهیت مخابرات تغییر کرده است ، لهذا همه حوزه ها باید تغییر کنند ، بر همین اساس تصمیم گرفتیم هر آنچه در سال 91 گفته شده در سال جاری عملیاتی شود ،

 

دو شرکت هلدینگ و ارتباطات ثابت عملیاتی می شود

مشاوران شرکت مخابرات ایران ، نظر دادند که برای پیشرفت کار تحوّل ، باید برای دو حوزه فعالیت شرکت در ارتباطات ثابت و سیّآر ، دو متولّی مشخص و مستقلّ داشته باشیم . از این رهگذر ، پس از استقلال شرکت مخابرات ایران ، به عنوان یک شرکت هلدینگ ، شرکت ارتباطات ثابت را تأسیس شدو ارتباطات سیّار هم که وجودداشت .

 

تدوین استراتژی و اجرای برنامه تحول ، قدم بزرگی در مخابرات بوده است

مدیر عامل مخابرات در وبینار برنامه تحول ، گفت : همه باید بدانیم که در مقابل جامعه، مخاطبان و مشتریان، چه وظایفی بر عهده داریم و البته آماده سازی، تدوین استراتژی و اجرای برنامه تحول نیز تاکنون قدم بزرگی بوده است.

 

برگزاری کارگاه تدوین استرات‍ژی برنامه تحول

کارگاه تدوین استرات‍ژی برنامه تحول شرکت مخابرات ایران با رویکردهای تمرکز بر استراتژی، شاخص های راهبردی، روند آینده ی صنعت و جهت گیری مخابرات، بررسی وضع موجود و تعیین اولویت های راهبردی تدوین پروژه استراتژی برگزار شد. سرفصل های مدون این کارگاه شامل "رویکرد، خلاقیت، کسب وکار، ایده، انگیزش، نوآوری، هدف و موفقیت" بود.

 

فرهنگ سازمانی ؛ ضرورتی برای برنامه ی تحول

شرکت مخابرات ایران، در اجرای برنامه تحول ، پروژه های متعددی را طراحی و پیاده سازی کرده است. از جمله مهم ترین آن ها، پروژۀ فرهنگ سازمانی است که جزو اولویت های برنامه تحول در شرکت مخابرات به حساب می آید.

 

نشست های توجیهی برنامه تحول استراتژی سازمان را کارآمدترو بهره ورتر می کند

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بخش پایانی همایش دو روزه توسعه استراتژی شرکت مخابرات ایران که در کرمان برگزار شد ؛ اظهار داشت : من به این گونه نشست های ارتباطی که به صورت هدفمند برای توجیه برنامه تحول استراتژی شرکت برگزار می شود،اعتقاد دارم زیرا که به تدریج سازمان را کارآمدتر و بهره ور تر می کند.

 

برگزاری کارگاه تدوین استرات‍ژی برنامه تحول

کارگاه تدوین استرات‍ژی برنامه تحول شرکت مخابرات ایران با رویکردهای تمرکز بر استراتژی، شاخص های راهبردی، روند آینده ی صنعت و جهت گیری مخابرات، بررسی وضع موجود و تعیین اولویت های راهبردی تدوین پروژه استراتژی برگزار شد. سرفصل های مدون این کارگاه شامل "رویکرد، خلاقیت، کسب وکار، ایده، انگیزش، نوآوری، هدف و موفقیت" بود.

 

مرکز scc همزمان با آغاز پروژه های تغییرو تحول ، ایجاد شد

 

همراه

٩٠٢ تومان سود قطعی هر سهم همراه اول

شرکت همراه اول در سومین مجمع سالانه خود پس از ورود به فرابورس با تصویب تقسیم سود ۹۷ درصد از کل سود حاصل به ازای هر سهم ۹۰۲ تومان سود تقسیم کرد.

 

تلفن تصویری فقط یکی از سرویس های باند وسیع اپراتور سوم تلفن همراه است

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: پروانه اپراتور سوم تلفن همراه مبتنی بر فناوری نسل سوم است و سرویس های بسیاری با دسترسی باند وسیع در چارچوب این پروانه قابل عرضه هستند که تلفن تصویری یکی از این خدمات است.

 

استفاده از آنتن های سیار موبایل در مازندران

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مازندران گفت: با توجه به ورود گردشگران به این استان در ایام نوروز، این شرکت با نصب سایتهای B.T.S سیار در مناطق پرترافیک، مشکل ارتباطی تلفن همراه را در این منطقه به حداقل ممکن رساند.

 

نحوه دریافت ریز مکالمات مشترکان همراه اول اعلام شد

مشترکان تلفن های همراه دایمی همراه اول می‌توانند به منظور دریافت اطلاعات کارکرد تلفن همراه خود به یکی از مراکز تلفن ثابت در تهران و ادارات مشترکان در سایراستان‌ها مراجعه کنند.

 

عیدانه همراه اول در سال نو با دو طرح جدید

همراه اول در قالب دو طرح «هزاران لبخند بهاری» و «سیم کارت اعتباری بهاره» با میلیاردها ریال جایزه و چهار بسته هدیه به استقبال بهار رفت.

 

خدمت رسانی به مشترکان همراه اول در تعطیلات سال نو

مدیرعامل شرکت خدمات اول TCT ، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی سالی پربار در صنعت ارتباطات گفت: با هدف افزایش رضایت‌مندی مشترکان همراه اول ، شرکت خدمات اول TCT در ایام نوروز در 16 شعبه مشترکان منتخب استان‌های تهران و البرز به ارایه خدمت پرداخت.

 

روش شناسایی پیامک‌های ارسالی همراه اول

پیامک‌هایی که ازطریق همراه اول ارسال شده با شماره «99635005» و به منظور اطلاع‌رسانی، تبریک تولد، اخطار قطع صورتحساب و از شماره «به منظور 999» به منظور پاسخ به مشکلات مشترکان و شماره « 990009» به منظور پیامک اطلاع از صورتحساب است.

 

هزینه ی حداقل 515 ریال برای مکالمات همراه اول نهایی شد

دکتر سیدهاشمی ،رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات گفت: نرخ کف 515 ریال مکالمات برای مکالمات همراه اول نهایی شده و از ابتدای خرداد هزینه بین‌شهری و جابه‌جایی از هزینه‌های این اپراتور برای مشترکان حذف می‌شود.

 

"مدیریت ارتباط با مشتری" ویژه مشترکان همراه اول در شعب شرکت خدمات اول TCT ایجاد شد

به منظور تسهیل خدمت رسانی به مشترکان همراه اول، بخش "مدیریت ارتباط با مشتری" در هشت شعبه برگزیده شرکت خدمات اول TCT در تهران راه اندازی شد.

 

هزینه جابه جایی و بین شهری همراه اوّل دائمی حذف شد

شرکت مخابرات ایران در اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از امشب هزینه جابه جایی و بین شهری همراه اول دائمی را حذف و تعرفه یکسان را در سراسر کشور اعمال می کند.

 

راه اندازی سرویس " تماس بان "

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد : از این پس ، تمامی مشترکان می توانند از سرویس " تماس بان " همراه اول بهره مند شوند .با استفاده از این سرویس چنانچه به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود ، قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشید ، پس از اتصال مجدد به شبکه ، شماره وزمان تماس کسانی که در این فاصله با مشترک تماس گرفته اند را در قالب یک پیامک دریافت خواهند کرد.

 

ثابت
راه اندازی سامانه باشگاه مشتریان

شرکت مبین وان با هدف گردآوری خانواده همراه اول در یک جامعه مجازی امن مبتنی بر ارزش ها و اصول فرهنگی جامعه ایرانی ، سامانه باشگاه مشتریان را ، راه انداری کرد .

وی با اشاره به اینکه ، به آن دسته از کاربرانی که در باشگاه مشتریان مشارکت فعال داشته ، جوایزی به قید قرعه داده می شود ؛ افزود : کاربران می توانند با نشانی www.talk.mobin_on.ir به این سامانه دسترسی داشته باشند .

 

رشد 51 درصدی پرداخت‎های موفق از طریق سامانه‎ی 1818

بر اساس آمار و اطلاعات پرداخت بیش از یک میلیون و 550 هزار قبض شرکت مخابرات استان تهران در دوره اول سال 1392 از طریق سامانه 1818و رشد 51 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ، نشان از استقبال مردم از پرداخت غیر حضوری خصوصا" از طریق سامانه 1818 دارد.

 

مخابرات تهران با تشکیل اتاق فکر، میدان داری کند

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات ایران نیازمند شرکت مخابرات استان تهران است و این شرکت باید شاخص و الگویی برای سایر شرکت‌های مخابراتی باشد، بنابراین لازم است با تشکیل اتاق فکر و طرح نظر، بصورت پویا عمل کند.

 

v. کمپین فروش ADSL حجمی در ساختمان شماره 2 شرکت خدمات اول TCT (NOC)، آغاز شد.
v. با همکاری شرکت مخابرات ایران؛فاز اول گسترش رسانه تعاملی مهر ( IP Media) افتتاح شد
v. جزئیات تعرفه‌های ارسال پیامک از تلفن ثابت اعلام شد
v. افتتاح مرکز پاسخگوی و پشتیبانی ADSL مخابرات تهران
vi. باتعیین اهداف شرکت ارتباطات ثابت ؛ برنامه 5 ساله این شرکت تدوین شد
v. سه هزار تلفن ثابت اعتباری در مازندران واگذار می شود
v. واگذاری مدیریت خدمات به مشترکان همراه اول و دفاتر بخش خصوصی در استان تهران
v. به شرکت خدمات اول TCT
v. راه‌اندازی شبکه هوشمند تلفن ثابت در استان بوشهر
v. آمارتلفن ثابت تهران به 7 میلیون شماره رسید
v. راه اندازی بزرگترین ( contact center ) در کشور
v. آشنای اول برند ارتباطات ثابت شد
v. اجرا ساختار شرکت ارتباطات ثابت ایران ، کلید خورد
v. دو فاز خرید و توزیع تجهیزات ارائه اینترنت پرسرعت
v. همراه اول در صورت شناورشدن 10درصد سهامش می تواند وارد بورس شود
v. در فاصله پنج ثانیه ، استعلام هویتی افراد پاسخ داده شد
v. با سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی در حوزه تلفن همراه مشکل قطعی های شبکه تلفن همراه ، حل می شود
v. قبض همراه اول،با دستور توقف افزایش تعرفه، علی‌الحساب شد
vi. برگزاری طرح زمستانه همراه اول؛
v. همراه اول «تندیس حقوق برند» را دریافت کرد

 

رئیس هیات مدیره مخابرات : با وزارت ارتباطات چالشی نداریم

رئیس هیات مدیره مخابرات گفت: با آغاز به کار دولت یازدهم بعضا مباحث کارشناسی و غیرکارشناسی در فضای رسانه‌ای مطرح شد که حوزه ارتباطات را به نوعی با چالش درونی روبرو ساخت ولی نشست مشترک با وزیر ارتباطات پایان‌بخش چالش‌ها شد.

 

جزئیات اختلاف حساب مخابرات با دولت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در تشریح اختلاف حسابی که از سوی وزارت ارتباطات به عنوان بدهی مخابرات اعلام شده است گفت: ما بدهی ای به دولت نداریم ، اختلاف حساب داریم که باید آن را به صورت قانونی با دولت حل کنیم
مهندس پوررنجبر ، با اشاره به تحریم های داخلی که علیه شرکت مخابرات ایران از سوی دولت اعمال می شود، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران سالانه 5 هزار میلیارد تومان تراکنش مالی با وزارت ارتباطات دارد و اختلاف حساب حدود 800 میلیارد تومان طبیعی است و نباید به خاطر این مبلغ مردم از عدم دریافت خدمات مخابرات ضرر کنند.

 

وزارت ارتباطات در تعیین تعرفه های مخابراتی مداخله نکند

رئیس شورای رقابت با اشاره به ماده ۹۲ اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: وظایف وزارت ارتباطات در تعیین تعرفه های مخابراتی منسوخ شده و این وظیفه بر عهده شورای رقابت است و وزارت ارتباطات نباید در این امور دخالت کند.

 

ناگفته‌های مخابرات از اختلافات با وزارت ارتباطات

به گفته سخنگوی شرکت مخابرات ایران، آمادگی لازم در راستای شفاف‌سازی و رفع اختلاف نظرهای بین زیرساخت و مخابرات از سوی مدیران ارشد مخابرات به وزارت ارتباطات ارایه شده است و پیش‌بینی می‌شود با تدبیر طرفین تمامی ‌مشکلات به زودی حل شود.
دکتر زارعیان گفت: عمده اختلافات مخابرات با شرکت زیرساخت در مورد برخی از بدهی‌هایی است که مربوط به قبل از خصوصی شدن و اینترکانکشن وصول نشده این شرکت است.

 

چهارمین دیتاسنتر استانی کشور افتتاح شد

چهارمین مرکز داده - دیتاسنتر - استانی کشور توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در استان همدان افتتاح شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.