کدخبر :13462 پرینت
23 اسفند 1392 - 18:22

افسر سابق سیا: رئیس سایت Ebay از حامیان مالی آشوب اوکراین است

متن خبر

یک افسر سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا، تاکید کرد: "پیر مراد امیدیار" شهروند فرانسوی ایرانی تبار و بنیان گذار سایت مزایده اینترنتی Ebay و "جورج سورس" سرمایه گذار آمریکایی سهم مالی قابل توجهی را برای آشوب اخیر در اوکراین پرداخت کردند.

 

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، "ریکارد اسکات" یک افسر سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا در مصاحبه با شبکه‎ی انگلیسی زبان "پرس تی وی" ادعا کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا طی مدت چند سال برای حوادث اخیر در میدان کیف آماده می‎شدند.

 

افسر سابق سیا از جزئیات اجرای مجدد "پروژه نارنجی" خبر داد و خاطرنشان کرد: هزینه‎های مستقیم دولت آمریکا برای برگزاری تظاهرات مردمی در اوکراین بیش از پنج میلیارد دلار بوده است.

 

افسر سابق سیا با اشاره به اسامی حامیان مالی بزرگ این کودتا، گفت: "پیر مراد امیدیار" شهروند فرانسوی ایرانی تبار و بنیانگذار و رییس ایرانی - آمریکایی سایت مزایده اینترنتی Ebay و "جورج سورس" سرمایه گذار آمریکایی سهم مالی قابل توجهی را برای این کودتا در اوکراین پرداخت کردند.

 

به گفته ریکارد اسکات، روند حوادث در اوکراین به ساز ایالات متحده آمریکا می‎رقصد و غرب در مدت چند سال سناریویی را آماده می‎کرد که به آن "قیام" گفته می‎شود، اما غرب "کارگردان اصلی" این قیام به اصطاح مردمی است.
انتهای پیام

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.