کدخبر :13360 پرینت
19 اسفند 1392 - 20:50

فروش دارو از طریق اینترنت مجاز نیست

متن خبر

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: فروش دارو طبق مصوبه سازمان غذا و دارو از طریق اینترنت مجاز نیست و معمولا بدلیل اینکه دارو دقیقا با سلامت افراد در ارتباط است مجوزی برای فروش آن صادر نمی‌شود.
 

به گزارش سیتنا، سرهنگ اسدالله زحمتکش در جمع خبرنگاران با توجه به نزدیکی ایام نوروز در مورد خریدهای اینترنتی و فروشگاههای اینترنتی مطالبی به شهروندان ارائه و اظهار کرد: هنگام خرید از فروشگاه از صاحب فروشگاه بخواهید که رمز کارت را خودتان وارد کنید، هیچ‌گاه اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را از طریق پیامک برای دیگران ارسال نکنید.

 

رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: هنگام وارد کردن رمز جلوی دستگاه قرار بگیرید تا کسانی که در انتظار استفاده از دستگاه خودپرداز هستند، متوجه رمز شما نشوند.

 

وی با اشاره به خطرات بیان رمز کارت‌های بانکی در اماکن شلوغ افزود: در هنگام استفاده از خودپردازهای سیار و دستگاههای pos حتما دقت داشته باشید تا تجهیزات اضافی بر روی آنها نصب نشده باشد.

 

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در مورد راهکارهای خرید اینترنتی و پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران افزود: از فروشگاههای اینترنتی خرید کنید که آنها را می‌شناسید و دارای اعتبار هستند و هرگز از طریق اتاق‌های گفتگو اقدام به خرید نکنید.

 

سرهنگ زحمتکش تاکید کرد: در هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود در صفحه درگاه پرداخت آنلاین اعتبار صفحه مورد نظر را چک کرده و نوار آدرس آن‌را برای اطمینان استفاده از پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) بررسی کنید.

 

وی افزود: یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند امنیت پرداخت در اینترنت را افزایش دهد استفاده از صفحه کلید مجازی برای ورود اطلاعات است.

 

وی تصریح کرد: درصورتی که شماره حساب یا شماره کارت شما به همراه تاریخ انقضای کارت، شماره cvv2 و رمزهای اول و دوم در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد، امنیت حساب شما در معرض خطر قرار می‌گیرد و حتی‌الامکان از ارائه این موارد به دیگران و بازگو کردن آن در اماکن عمومی خودداری کنید.

 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در مورد افزایش امنیت کارت‌های بانکی افزود: بطور مرتب حساب‌های بانکی خود را برای اطمینان از عدم سوءاستفاده و دستبرد آنلاین چک کنید و از پر کردن فرم‌های مالی که از شما اطلاعات شخصی می‌خواهند بپرهیزید.

 

سرهنگ زحمتکش در مورد خرید اینترنتی گفت: از فروشگاههای معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده از سوی مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خرید کنید و در صورت امکان در موقع خرید از دوستان و آشنایان خود که دارای تجربه در این امر هستند استفاده کنید.

 

وی در مورد کالاهای ارائه شده در فروشگاههای اینترنتی افزود: کالای مجاز به هر کالایی که در فروشگاههای سنتی فروش آن منع قانونی نداشته باشد به شرطی که فروشگاه اینترنتی مورد نظر بتواند مجوز فروش آن کالا را از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند اطلاق می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.