کد مطلب: 

13336

مدیرعامل رایتل در نشست خبری: دو میلیون سیم‎کارت فروخته‎ایم/ قیمت اینترنت رایتل را به یک پنجم کاهش دادیم/ امیدواریم مشکل مکالمه تصویری رایتل تا پایان سال حل شود

مدیرعامل رایتل در نشست خبری: دو میلیون سیم‎کارت فروخته‎ایم/ قیمت اینترنت رایتل را به یک پنجم کاهش دادیم/ امیدواریم مشکل مکالمه تصویری رایتل تا پایان سال حل شود

مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه، گفت: طی ماه‎های اخیر جلساتی با مراجع عظام تقلید داشتیم و استدلال‎هایمان برای برقراری مجدد مکالمه تصویری رایتل را مطرح و نظر مساعد آقایان علما را دریافت کردیم. در همین راستا نظر مراجع معظم تقلید به همراه پیوست فرهنگی را به شورای عالی فضای مجازی ارائه داده‎ایم.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، سید مجید صدری در نشستی خبری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود رایتل، با بیان این‌که دوره حفاظت رایتل تا شهریور ماه سال آتی به پایان می‎رسد، اظهار کرد: در مدت زمان باقیمانده باید تلاش کنیم که به سمت و سوی ارائه خدمات مناسب به مشترکان برویم.

 

وی همچنین یادآور شد: زمانی که به عنوان مدیر عامل وارد رایتل شده بود تعداد سیم‌کارت‌های فعال اپراتور سوم حدود 300 هزار سیم‌کارت و تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده رایتل حدود یک میلیون و 200 تا 300 هزار سیم‌کارت بود اما اکنون تعداد سیم‌کارت‎های فروخته شده اپراتور سوم به حدود دو میلیون سیم کارت رسیده که این رقم رشدی 31 درصدی داشته است. همچنین تعداد کاربران فعال اپراتور سوم در حال حاضر به یک میلیون و 130 هزار کاربر رسیده که این رقم حدود 94 درصد نسبت به شهریور ماه امسال رشد داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجموعه رایتل در تلاش است تعداد سیم‎کارت‎های این اپراتور در دست مشترکان تا شهریور ماه سال آتی به پنج میلیون برسد.

 

 

 

مدیر عامل اپراتور سوم، ادامه داد: در زمان حضور بنده در رایتل، دو وندور هواوی و ZTE برای ادامه همکاری با رایتل تمایلی نداشتند که تلاش کردیم مشکل این دو شرکت را برای ادامه همکاری با رایتل مرتفع کنیم تا این همکاری ادامه یابد.

 

صدری، گفت: طبق برنامه بنا داریم تا تعداد سایت های فعالمان را تا پایان شهریور 93 از 1250 سایت فعال به 3500 سایت برسانیم.

 

وی همچنین اظهار کرد: پیش از این پهنای باندی روی 900 مگاهرتز به ما اختصاص داده شده بود که مدتی بخشی از این پهنای باند توسط یکی از اپراتورهای دیگر اشغال شده بود و این مساله مشکلات متعددی را برای ما ایجاد کرد که خوشبختانه با هماهنگی و پیگیری‌های رگولاتوری حدود دو تا سه ماه است که این مشکل برطرف شده است.

 

مدیر عامل اپراتور سوم بخش دیگری از مشکلات رایتل مربوط به ممانعت مردم از نصب آنتن‌های جدید دانست و گفت: اکنون 150 پرونده ممانعت مردمی داریم چرا که مردم حس می کنند آنتن‌های موبایل می‌تواند برای آن‌ها مضر باشد.

 

 

 

 

وی، پیرامون سایت شیرینگ (استفاده‎ی مشترک اپراتورهای تلفن همراه از سایت‎های BTS)، گفت: برای آنکه بتوانیم با دو اپراتور همراه اول و ایرانسل "سایت شیرینگ" داشته باشیم پیشنهاداتی را به این اپراتورها ارائه داده و منتظر پاسخ انها هستیم؛ چراکه "سایت شیرینگ" می‎تواند به هر دو طرف کمک کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این رابطه تفاهم نامه‌ای با همراه اول منعقد شده که امیدواریم به زودی سایت شیرینگ را با همراه اول داشته باشیم.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که پیش ازاین در ارزیابی‌های که نسبت به اپراتورها صورت می‌گرفت رایتل بررسی نمی‌شد اما به تازگی بررسی‌هایی هم نسبت به وضعیت اپراتور سوم صورت گرفته است.

 

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در ایران ضمن استقبال از برقراری رومینگ ملی بین رایتل و دو اپراتور دیگر، گفت: با برقرای رومینگ ملی مشترکان همه‎ی اپراتورها می‎توانند از سرویس‎های رایتل استفاده کنند.

 

 

 

 

صدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل قطع تماس‌های تصویری اشاره کرد و گفت: طی ماه‎های اخیر جلساتی با مراجع عظام تقلید داشتیم و استدلال‎هایمان برای برقراری مجدد مکالمه تصویری رایتل را مطرح و نظر مساعد آقایان علما را دریافت کردیم. در همین راستا نظر مراجع معظم تقلید به همراه پیوست فرهنگی را به شورای عالی فضای مجازی ارائه داده‎ایم.

 

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به صحبت‌هایی که وزیر ارتباطات و معاون ایشان انجام داده‌اند و همچنین با توجه به مذاکراتی که ما با دبیر شورای عالی فضای مجازی داشته‌ایم امیدواریم مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته برطرف شود و ما قبل از آغاز سال جدید بتوانیم بار دیگر این سرویس را ارائه کنیم.

 

وی همچنین از آمادگی رایتل برای واگذاری سیم‌کارت‌های گروهی به شیوه‌ای که پیش از این سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرده بود خبر داد.

 

 

مدیرعامل رایتل در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با بحث افزایش دوره انحصار رایتل، اظهار کرد: وقتی پروانه‌ای برای یک اپراتور صادر می شود و دوره انحصاری در آن اشاره می‌شود همه آن را قبول دارند اما احساس ما این است که با توجه به شرایطی که وجود داشته نتوانسته‌ایم به حق و سهمی که در بازار داریم دسترسی پیدا کنیم.

 

صدری ادامه داد: با توجه به اتفاقات مختلفی مانند قطع تماس‌های تصویری و عدم بهره‌مندی از رومینگ ملی ما مشکلات متعددی داشتیم در حالی که در تمام دنیا به اپراتورهای جدید کمک می‌شود و اپراتورهای قبلی آن‌ها را یاری می‌کنند. اما اینجا حتی یک بحث رومینگ ملی بدون ورود سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به نتیجه نرسید.

 

وی در عین حال تصریح کرد: دوره انحصار رایتل می تواند افزایش پیدا کند و یا در همان حد مطرح شده بماند اما به هر صورت ما خواهان آن هستیم که موانع از سر راه اپراتور سوم برداشته شود و دو اپراتور دیگر هم رایتل را یاری کنند.

 

مدیرعامل رایتل همچنین عنوان کرد: قطعا درباره استمرار یا عدم استمرار دوره انحصار ما تصمیم نمی‌گیریم اما به عنوان فردی که حس می کنیم مظلوم واقع شده‌ایم بحثهای خود را مطرح می کنیم چرا که عامه مردم رایتل را با تماس تصویری می‌شناسند و پس از قطع شدن این سرویس عده بسیاری فکر کرده‌اند که دیگر رایتل فعالیتی ندارد.

 

 

وی همچنین اظهار کرد: در ارتباط با سوالاتی که از مراجع تقلید مطرح شده هم شاید در آن دوره‌ای که برخی مراجع اعلام کردند که تماس تصویری مشکل دارد سوال‌ها به شکل جهت‌دار طراحی شده بود و بر همین اساس پاسخ‌ها به آن شیوه اعلام شده بود.

 

وی درباره سیم کارت‌های رایتل و محل تولید آن‌ها اظهار کرد: تاکنون سیم کارت‌هایی که ما وارد بازار کرده‌ایم بر اساس خریدهای قبلی تامین شده است اما گویا دو شرکت در زمینه تولید سیم‌کارت در داخل کشور فعال شده‌اند که اگر استانداردهای این شرکتها در حد بین‌المللی باشد ما حتما از تولیدات داخلی استفاده خواهیم کرد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، صدری در پاسخ به سوال دیگری که درباره هزینه‌های اینترنت رایتل مطرح شده بود نیز اظهار کرد: طبق وعده‌ای که داده بودیم تعداد بسته‌های اینترنت رایتل را افزایش دادیم و حال شاید بتوان گفت که با بهره‌گیری از این بسته‌ها قیمت استفاده از اینترنت به یک پنجم رسیده باشد.

 

 

مدیر عامل اپراتور سوم در ارتباط با این موضوع که به تازگی قرار بر آن شده است که خود شرکت رایتل به فروش سیم‌کارت‌هایش به مشترکان همراه اول اقدام کند، نیز توضیح داد: با بسیاری از کاربران اپراتورهای دیگر تماس‌هایی گرفته می‌شد و این گونه عنوان می‌شد که سیم‌کارت رایتل شماره آن‌ها با قیمتی بالاتر آماده واگذاری است، در این میان در موارد متعدد نیز کلاهبرداری‌هایی صورت گرفت که ما بارها در این زمینه هشدار دادیم اما اکنون تصمیم گرفتیم که با شماره 0920 با مشترکانی که سیم‌کارت‌های کد 1، 2 و یا 3 همراه اول دارند تماس بگیریم و در صورت علاقه‌مندی آنها به خرید سیم کارت‌ رایتل سیم کارت جدید را از طریق پست برای آن‌ها ارسال کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری که درباره مجوز WiFi برای رایتل مطرح شده بود، توضیح داد: ما این مجوز را از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گرفته‌ایم و مذاکراتی نیز با فعالان این بخش صورت داده‌ایم تا بتوانیم صنعت آن‌ها را توسعه دهیم اما در این میان همه فکر می کردند به دلیل آن که این مجوز انحصاری در خدمت رایتل است باید آنها کارشان را تعطیل کنند در حالی که ما به این سرویس هم به چشم یک سرویس ارزش افزوده نگاه می‌کنیم و تلاش داریم مانند سرویس‌های ارزش افزوده در این زمینه نیز با شرکت‌های مختلف فعالیت کنیم. دراین میان قطعا به فکر خراب شدن تجارت و سود دیگران نیستیم بلکه به دنبال توسعه این کار هستیم.

انتهای پیام

 

برای مشاهده گزارش تصویری سیتنا از این میزگرد مطبوعاتی اینجا کلیک کنید. (لینک)

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-03-10 10:50

افزودن دیدگاه جدید