کدخبر :13309 پرینت
18 اسفند 1392 - 06:42

یکسان‌سازی تعرفه تالیا در سراسر کشور

متن خبر

تالیا تعرفه تماس‌های خود در سراسر کشور را یکسان کرد و به رقم 599 ریال کاهش داد.

به گزارش سیتنا به نقل از عصر ارتباط، به ‌دنبال طرح یکسان‌سازی تعرفه‌ها که پیش از این در دستور کار شرکت مخابرات ایران نیز قرار داشت و با مقاومت دولت به‌دلیل افزایش تعرفه‌ها متوقف شد، از این پس تعرفه‌های تماس‌های درون شبکه‌‌ای تالیا با کاهش تعرفه به‌ازای هر دقیقه 599 ریال محاسبه می‌شود.

طبق جدول تعرفه‌ای جدید پیمانکار اپراتور تالیا، تعرفه هر دقیقه تماس استانی با همراه اول و تلفن ثابت در ساعات اوج مصرف 670 ریال و در ساعات غیراوج 536 ریال محاسبه می‌شود.

همچنین تعرفه بین‌استانی هر یک دقیقه تماس با همراه اول و تلفن ثابت در ساعات اوج مصرف 1139 ریال و در ساعات غیراوج 804 ریال خواهد بود و تعرفه تماس به سایر اپراتور نیز در همه ساعات به‌ازای هر یک دقیقه مکالمه 936 ریال خواهد بود.

طبق تعریف تالیا، ساعات اوج مصرف از هشت صبح تا 21 و ساعات غیراوج مصرف از ساعت 21 تا هشت صبح است.

تعرفه ارسال پیامک با سیم‌کارت‌های تالیا به هر دو زبان فارسی و انگلیسی همچون گذشته 160 ریال تعیین شده است.

پیش از این نرخ هردقیقه تماس داخل شبکه باسیم‌کارت‌های تالیا ازشنبه تا پنجشنبه درساعات 8 صبحتا 21 بعدازظهر 670 ریال و نرخ هردقیقه تماس بین‌شهری با این سیم‌کارت‌ها ودرهمین ساعات 1139ریال بود.

درساعات کم‌مصرف وروزهای تعطیل نیزنرخ هردقیقه مکالمه داخلی باسیم‌کارت‌های تالیا 536 ریال ومکالمات بین‌شهری معادل 804 ریال محاسبه می‌شود.

در تعرفه‌های تازه تالیا، ارزان‌ترین سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه بین‌الملل صادره به سمت شبکه اپراتورهای تلفن ثابت کشورهای کانادا،چین،کرواسی،دانمارک،فرانسه،آلمان،یونان،هنگ‌کنگ،مجارستان،هند،ایرلند،ایتالیا،لوکزامبورگ،هلند،نیوزیلند،نروژ،پرتغال،پورتوریکو، رومانی،روسیه،سنگاپور،اسپانیا،سوئد،سوئیس،تایوان،انگلستان،ایالات متحده آمریکا وونزوئلا با 700 ریال و تعرفه تماس با کشورهای اتریش،بلژیک،قبرس،استونی،هاوایی،مالزی،مالت،مکزیک،مراکش،پرو،لهستان،اسلواکی،اسلوونی،کره جنوبی،تایلند،ویرجینایالات متحده نیز یک‌هزار ریال تعیین شده است و گران‌ترین تعرفه آن متعلق به کشورهای اسانسیون،دیگوگارسیا،جزایرنورفولک و انتارتیکا (قطب جنوب) با 100 هزار ریال است.

ارزان‌ترین تعرفه هردقیقه ارتباط بین‌الملل صادره از تالیا به سمت شبکه اپراتورهای تلفن همراه کشورهای کانادا و ایالات متحده آمریکا نیز 700 ریال و گران‌ترین آن به کشورهای اسانسیون،تیمورشرق،Inmarsat 8705 ،Inmarsat 87.039 ، ۸۷،۰۷۸ Inmarsat،Inmarsat 87.059، Inmarsat 87.061-8 ،نیوئه،جزایرنورفولک،سائوتومه وپرینسیپ،توکلائو،انتارتیکا(قطب جنوب) هر یک دقیقه یک‌صد هزار ریال است.

درحال حاضر 53 درصد از سهام تالیا متعلق به شرکت مخابرات ایران است که طی یک قرارداد BOT مابقی سهام آن پس از کنار رفتن مجتمع صنعتی رفسنجان به‌صورت مشارکتی در اختیار شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، شرکت گنجینه ایرانیان، توسعه ارتباطات تابا، شرکت توسعه مخابراتی آریاسل و شرکت پشتیباتی معین کار قرار گرفت.

سهامداران جدید نقشه ‌های جدی برای فعالیت دوباره تالیا در بازار کشیده‌اند و آغاز همکاری‌های آن با برکت‌تل به‌منظور توسعه خدمات سلامت از طریق تلفن همراه از جمله فعالیت‌های ابتدایی آنها بود.

از ابتدای فعالیت سهامداران جدید در این پروژه پیمانکاری اپراتوری برای خرید سهام یک پروژه شکست خورده و الحاق شبکه ارتباطات روستایی به آن، حامل خبرهای جدیدی در مورد توسعه تالیا بود که در آخرین روزهای پایانی سال یکسان شدن تعرفه آن را اعمال کردند. به‌نظر می‌رسد این پیمانکار- اپراتور نیز خود را برای توسعه‌ های آتی ارتقا به نسل‌های جدید و برخورداری از سرویس ترابردپذیری شماره (MNP) آماده کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.