کدخبر :13273 پرینت
16 اسفند 1392 - 10:20

شبکه‌های اجتماعی تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود

متن خبر

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود، دولتش می‌تواند فیس بوک و یوتیوب را مسدود کند.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از رویترز، اتهام فساد علیه اردوغان در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدام تکرار می‌شود. آخرین نمونه آن مربوط به ضبط مکالمه تلفنی نخست وزیر ترکیه و پسرش در خصوص نحوه پنهان کردن مبالغ هنگفتی پول است.

 

نخست وزیر ترکیه همچنین گفت دولت ترکیه آینده مردم را به فیس بوک و یوتیوب واگذار نخواهد کرد. اردوغان گفته این مطالب توسط دشمنانش ساخته و منتشر شده است. او همچنین گفته او کشورش را به خاطر فعالیت شبکه‌های اجتماعی ترک نمی‌کند.

 

در همین حال اواخر آذر ماه امسال پلیس ترکیه ده‌ها نفر را به اتهام فساد مالی دستگیر کرد. در میان بازداشت‌شدگان نزدیکان به دولت رجب طیب اردوغان نیز بودند. این بازداشت‌ها و پیگیری پرونده فساد به مساله‌ای دامنه‌دار در ترکیه تبدیل شده است.

 

از سویی دولت ترکیه دست به تغییرات و پاکسازی‌هایی در قوه قضاییه و پلیس زده است و از سوی دیگر در هفته‌های گذشته نوارهایی از مکالمات مقام‌های مختلف دولت، از جمله شخص نخست‌وزیر، منتشر شده است که این مقام‌ها بنا به آنها به فساد متهم می‌شوند. مقام‌های دولت در مواردی اصالت این نوارها را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.