کدخبر :13182 پرینت
10 اسفند 1392 - 21:56

تصمیم یاهو برای رمزگذاری ای‌میل‌ها تا یک ماه دیگر

متن خبر

"برای مقابله با شنودهای دولت‎ها همه چیز باید رمزگذاری شود." این پاسخی بود که اریک اشمیت، رئیس شرکت گوگل، در واکنش به فاش شدن فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) توسط ادوارد اسنودن داد.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از BBC، به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که خدماتشان را از طریق اینترنت ارائه می‌کنند، به توصیه آقای اشمیت گوش فرا داده‌اند. برای مثال، شرکت مایکروسافت می‌گوید که تا پایان سال میلادی جاری برای خدماتش نظیر Outlook.com، Office ۳۶۵ و SkyDrive "بهترین سیستم رمزگذاری موجود" را بکار خواهد گرفت. شرکت یاهو هم اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ (فروردین ۱۳۹۳) همه داده‌های مربوط به مشتریانش از جمله ای‌میل‌ها را رمزگذاری کند.

 

برای خیلی از شرکت‌های کوچک‌تر هم سال ۲۰۱۴ احتمالا سال رمزگذاری خواهد بود. این نظر دیو فرای‌مایر است. او رئیس بخش امنیت اطلاعات شرکت یونیسیس (Unisys) است که یک شرکت کامپیوتری مستقر در ایالت پنسیلوانیاست. اما او اعتقاد دارد که دلیل اصلی انجام این کار نه شنودهای دولت، بلکه خطر حملات هکرهاست.

 

در همین حال، شمار زیادی از شرکت‌ها همین حالا هم برای حفاظت از داده‌هایی که در سیستم‌هایشان ذخیره می‌کنند، از رمزگذاری استفاده می‌کنند. این شامل داده‌های "در حال استراحت" و همچنین "ارسالی" می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.