کدخبر :13022 پرینت
02 اسفند 1392 - 21:23

سه تصمیم مهم وزیر ارتباطات: اجرای همکدی داخل استانی در تلفن ثابت/ حذف هزینه جا به جایی تلفن همراه/ برقراری رومینگ ملی بین اپراتورها

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: قرار شد تا شش ماه آینده با همکاری مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه سه تصمیم به اجرا گذاشته شود.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در جدیدترین دست نوشته‎اش در شبکه‎های اجتماعی داخلی با اشاره به جلسه‎ی اخیرش با مدیران رگولاتوری، مطلب ذیل را منتشر کرد:

 

"به منظور سامان بخشیدن به شبکه ارتباطات کشور در جلسه ای که با مدیران سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور داشتم، قرار شد تا شش ماه آینده با همکاری مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه سه تصمیم به اجرا گذاشته شود.

1- همکدی داخل استانی در تلفن ثابت در همه استانها اجرا شود، به این معنی که اگر شما در شهری از یک استان هستید و می خواهید با شهری دیگر از توابع همان استان تماس بگیرید دیگر نیازی به گرفتن کدهای بین شهری نداشته باشید و برای بقیه کل کشور نیز فقط یک تعرفه داشته باشیم. یعنی کلاٌ دو نرخ داخل استانی و ملی خواهد بود، اگر چه با تداوم ادغام فناوری ها و رفتن به سوی پروتکل های IP بسیاری از خدمات در آینده یکپارچه می شوند.

2- در مورد تلفن همراه نیز در تلاش برای FLAT یا یکسان سازی تلفن در تعرفه و در شماره هستیم که در این صورت هزینه جا به جایی سیم کارت برداشته می شود، هزینه تماس بین شهری کاهش یافته و شماره تخصیص یافته بین شهری نخواهیم داشت و همه شماره ها ملی می شوند.

3- همچنین ما در پی رومینگ ملی هستیم به این معنا که مشترکی که هم اکنون از یک اپراتور سیم کارت دارد، اگر این سیم کارت در منطقه ای آنتن ندهد ارتباط مشترک با شبکه کلاٌ قطع می شود، اما با رومینگ ملی آنتن سیم کارت روی اپراتور دیگری که در آن منطقه آنتن قوی دارد منتقل می شود و به این ترتیب رقابت سالم میان اپراتورها در تقویت پوشش گسترده تر و تقویت آنتن دهی به وجود می آید".

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.