کدخبر :12684 پرینت
16 بهمن 1392 - 17:22

تأثیر برف مازندران بر کاربران اینترنت ایران

متن خبر

بارش سنگین برف در استان‌های شمالی مخصوصا مازندران که بزرگترین استان از منظر ضریب نفوذ اینترنت است و زمین‌گیر کردن تمامی خدمات ارتباطی از قبیل تلفن، از تعداد کاربران اینترنت ایران در این هفته کاست.

 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، استان مازندران با در اختیار داشتن بالغ بر دو میلیون و 299 هزار کاربر اینترنت دارای بالاترین ضریب نفوذ در کشور است و 74.8 درصد از مردم این استان به اینترنت دسترسی دارند.

 

تهران با در اختیار داشتن هشت میلیون و 571 هزار و 270 کاربر اینترنت بیشترین فراوانی را از آن خود کرده در حالیکه ضریب نفوذ در پایتخت 70.35 درصد است.

 

اصفهان و قم هم به ترتیب در رده‌های سوم تا چهارم با ضریب نفوذهای استانی 66.05 و 62.59 درصد قرار گرفته‌اند. سمنان هم با 369 هزار 245 کاربر اینترنت در رده پنجم جدول پرنفوذترین‌ها قرار گرفته است.

 

جالب است که مازندران در میان کاربران اینترنت پرسرعت هم بالاترین ضریب نفوذ را دارد و با یک میلیون و 127 هزار و 353 مشترک، ضریب نفوذ 36.67 درصدی دارد.

 

حال با بارش سنگین برف هفته جاری در مازندران و قطعی ارتباطات غرب مازندرانی‌ها تعداد کاربران اینترنت طی این هفته کاهش محسوسی یافت و هم‌اکنون نیز به دلیل قطع تلفن روستاها و توابع شهرهایی چون چالوس، عباس‌آباد، تنکابن، نشتارود، رامسر و... تعداد کاربران اینترنت ایران فروکش کرده است.

 

 

جدول تعداد کاربران اینترنت و ضریب نفوذ آن در برخی شهرها براساس بالاترین ضریب نفوذ طبق جدول زیر است:

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.