کدخبر :12516 پرینت
09 بهمن 1392 - 00:08

تنور صنعت ICT با توسعه‎ی رایتل گرم می‎شود!

متن خبر

"با توسعه‎ و گسترش فعالیت اپراتور سوم در کشور که به دور از انحصارگرایی و با تکیه بر توان داخلی به دنبال ارائه‎ی سرویس و خدمات است، در آینده‎ی نزدیک می‎توان شاهد شکل گیری جریانی بود که علاوه بر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای خیل عظیم فارغ التحصیلان حوزه‎ی ICT ، زمینه‎ی ظهور کسب‎وکارهای جدید در این بخش و توسعه صنعت ICT را فراهم کند".

 

در دست نوشته‎ی "مسعود فاتح" مدیرمسوول سیتنا آمده است:

 

"در خصوص فعالیت اپراتور سوم در کشور،  پیش از این، "مجید صدری" مدیرعامل رایتل، تاکید کرده بود که خانواده‎ی بزرگ تامین اجتماعی با داشتن 37 میلیون نفر زیر مجموعه، همه سهام دار رایتل هستند و این مجموعه از این رو خود را متعهد می‎داند که با پول نیمی از مردم کشور تاسیس شده و به خانواده بزرگ تامین اجتماعی تعهد بیشتری دارد؛ از این‎رو رایتل باید حافظ سهام سهامداران و بانی توسعه برای این خانواده بزرگ باشد.

 

در همین راستا، "ابوالحسن فیروزآبادی" قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات مدیره‎ی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در جدیدترین اظهاراتش بار دیگر بر تعهد رایتل به مجموعه‎ی بزرگ سهامدارانش تاکید کرد و بر نقش موثر این اپراتور در کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه‎ی صنعت ICT در کشور صحه گذاشت.

 

وی در بخشی دیگر از سخنانش ضمن دعوت از صاحبان فکر و ایده برای همکاری با رایتل، خاطرنشان کرد که رایتل آماده است از هر گونه سرویس ارزش افزوده حمایت کند.

 

گفتنی است؛ به استناد جدیدترین آمار اتحادیه‎ی جهانی مخابرات، خطوط پهن‌باند موبایلی از طریق شبکه‌های مخابراتی 3G و 3G+ با میانگین سالانه 40 درصد در حال رشد است و گفته می‌شود که هم‌اکنون بالغ بر 2 میلیارد مشترک تلفن‌همراه در جهان معادل 30 درصد کل صاحبان سیم‌کارت در دنیا از خدمات این شبکه‌ها بهره می‌برند. همچنین 50 درصد تمام مردم جهان هم‌اکنون تحت پوشش شبکه مخابراتی 3G قرار دارند.

 

با توجه به آمار جهانی در این شرایط نه تنها توسعه‎ی شبکه‎ی 3G در کشور یک ضرورت انکار ناپذیر به شمار می‎رود، بلکه زمینه سازی برای گسترش هر چه بیشتر خدمات و سرویس‎های رایتل که با سرمایه‎گذاری نیمی از مردم همین کشور پا به عرصه‎ی فعالیت گذاشته، همراه با نظارت همگان بر عملکرد این اپراتور، یک وظیفه‎ی اجتناب ناپذیر به شمار می‎رود.

 

در نهایت با توسعه‎ و گسترش فعالیت هر چه بیشتر این اپراتور که تلاش دارد به دور از انحصارگرایی و با تکیه بر توان داخلی به ارائه‎ی سرویس و خدمات بپردازد، در آینده‎ی نزدیک می‎توان شاهد شکل گیری جریانی بود که علاوه بر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای خیل فارغ التحصیلان حوزه‎ی ICT ، زمینه‎ی توسعه‎ی کسب‎وکارهای مرتبط در این بخش را نیز فراهم کند".

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.