کد مطلب: 

12388

سلیمانی؛ عضو کمیسیون صنایع مجلس: با برقراری مکالمه تصویری رایتل دیگر کاربران سراغ سیستم‎های خارجی نمی‎روند/ مسوولان در مواجهه با رایتل سعه صدر داشته باشند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: مسوولان مربوطه که در مقابل شبکه‎هایی مانند رایتل قرار گرفته‎اند باید سعه صدر داشته باشند و فضا را باز کنند تا این اپراتورها زودتر بتوانند سرویس هایشان را به مردم ارائه دهند؛ چراکه این اپراتورها بومی هستند و رعایت امور فرهنگی و اخلاقی توسط این اپراتورها خیلی بیشتر از سرویس‎دهنده‎های خارجی می‎شود.
سلیمانی؛ عضو کمیسیون صنایع مجلس: با برقراری مکالمه تصویری رایتل دیگر کاربران سراغ سیستم‎های خارجی نمی‎روند/ مسوولان در مواجهه با رایتل سعه صدر داشته باشند

دکتر "محمد سلیمانی" عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا که "با توجه به فیلتر شدن نرم‎افزارهای ارتباطی مانند "وی‎چت" و ملاحظاتی که در برقراری ارتباط با سایر نرم‎افزارهای ارتباطی خارجی مانند "وایبر" وجود دارد، در خصوص برقراری مجدد مکالمه‎ی تصویری رایتل با توجه به ارائه‎ی بسته‎ی فرهنگی و تامین ملاحظات و نگرانی‎های مدنظر علما، چه نظری دارید؟" گفت: در ارتباطات نیازهایی برای هر کاربر وجود دارد که ارتباط صوتی نیاز اولیه‎ی هر کاربر است که این نیاز، بیش از 90 درصد ارتباطات را شامل می‎شود.

وی ادامه داد: نیاز بعدی کاربر، نیاز متنی مانند پست الکترونیک، چت کردن و تبادل متن می‎باشد. نیاز بعدی نیز، فکس و یا سایر سیستم‎های جایگزین فکس است؛ همچون ارسال متن‎هایی که نیاز به تایپ نداشته و به صورت تصویر ارسال می‎شوند.

وزیر اسبق ارتباطات در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا، نیاز بعدی هر کاربری در این سیستم‎های ارتباطی، نیاز به مکالمات تصویری و ویدئو است. طبیعتا سیستم و شبکه‎ای که هم بتواند ارتباط تصویری را برقرار کند و هم صوت و تصویر را ارائه دهد تقریبا اکثر نیازهای کاربران را پاسخ می‎دهد.

وی، تاکید کرد: حال اگر شبکه‎ی رایتل بتواند با یک سرویس خوب که هم پوشش مکانی و هم پوشش جمعیتی را فراهم می‎کند، سرویس‎های جدید مانند مکالمه تصویری را ارائه دهد و تمامی نیازهای کاربران را برطرف نماید، طبیعتا هیچ کاربری دیگر به دنبال سیستم‎های ارتباطی خارجی نمی‎رود.

دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: در این شرایط اگر هم تعدادی به دنبال سیستم‎های ارتباطی خارجی بروند تعدادشان رفته رفته بسیار کم و محدود می‎شود و این به این دلیل است که با استفاده از سیستم‎های داخلی دیگر هیچ کاربری کارش بر زمین نمی‎ماند و می‎تواند ارتباطات مد نظرش را برقرار کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه‎ی گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: امروز دنیای ارتباطات و اطلاعات است و حمل و نقل‎ها کاملا تحت تاثیر این فضای ارتباطی الکترونیکی و مخابراتی است. در این شرایط اپراتور سوم نیز باید هر چه سریع‎تر سرویس مکالمه‎ی تصویری را برقرار کند و این سرویس باید به صورت گسترده ارائه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر این، مسوولان مربوطه که در مقابل شبکه‎هایی مانند رایتل قرار گرفته‎اند باید سعه صدر داشته باشند و فضا را باز کنند تا این اپراتورها زودتر بتوانند سرویس هایشان را به مردم ارائه دهند؛ چراکه این اپراتورها بومی هستند و رعایت امور فرهنگی و اخلاقی توسط این اپراتورها خیلی بیشتر از سرویس‎دهنده‎های خارجی می‎شود.

سلیمانی در ادامه تاکید کرد: وزارت ارتباطات نیز باید مجوزهای لازم را به این اپراتورها ارائه دهد و محدودیت ایجاد نکند؛ چراکه باید در نهایت این اپراتورها صوت، تصویر و ویدئو را ارائه دهند تا بسیاری از نیازهای کاربران از این طریق تامین شود.

وی در پایان تاکید کرد: از این پس، هر مشکلی هم که در سیستم‎های ارتباطی خارجی پیش بیاید، با توجه به وجود سرویس دهنده‎های داخلی دیگر کاربران با مشکل مواجه نمی‎شوند.

گفت و گو از مونا ارشادی فر

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-22 07:05

افزودن دیدگاه جدید