کد مطلب: 

12355

متولی راه‌اندازی اینترانت ملی کیست؟

متولی راه‌اندازی اینترانت ملی کیست؟

وزیر کشور گفت: صداوسیما متولی راه‌اندازی اینترانت ملی است و امکانات و بسترهای خوبی نیز برای راه اندازی آن فراهم شده است.

 

به گزارش سیتنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دو موضوع در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنها کاربرد سرمایه اجتماعی بوده است که بر مبنای پیمایشی که در سال 84 انجام شده بود و بعد از آن تعطیل شده بود به مبنای آن یک تحلیل و بررسی داشته‌ایم و مقرر شد کمیته‌ای تشکیل دهیم و درباره چگونگی برگزاری این پیمایش سؤالات و موارد مدنظر مبتنی بر شرایط اجتماعی کشور انجام شود.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: هر ساله پیمایشی در خصوص سرمایه اجتماعی انجام می‌شود و آسیب‌ها، عوامل و آثار سرمایه اجتماعی را به صورت عملیاتی به دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهیم.

 

وی افزود: دستور دوم ما مبنی بر شبکه‌های مجازی بود که صداوسیما این موضوع را مطرح کرد که بر اساس آن حدود 10 هزار محله که روستاها نیز جزیی از آن محلات در نظر گرفته می‌شود تحت پوشش شبکه‌های مجازی قرار می‌گیرند.

 

وزیر کشور گفت: با این طرح در فضای مجازی شرایطی ایجاد می‌شود همه مردم در هرکجا و هر محله‌ای که هستند از طریق فضای مجازی با هم ارتباط داشته باشند.

 

رحمانی فضلی بیان داشت: شهرداری تهران نیز در این خصوص اقداماتی انجام داده بود و دیگر استان‌ها نیز عملکردی در این باره داشته‌اند که قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود و شهرداری‌ها در این خصوص اقدام کنند.

 

وی درباره تشکیل یک شبکه اجتماعی ملی بیان داشت: ما اینترانت داخلی هنوز نداریم و قرار شده که صداوسیما چون متولی این کار از قبل بوده اینترانت ملی را راه‌اندازی کند و در این باره بسترها و امکانات خوبی نیز برای این طرح فراهم شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-20 21:01

دیدگاه‌ها

تصویر هان
صدا سیمای میلی نمیتونه به کار اصلیش برسه و کاملا شکست خورده است مقابل 4تا شبکه پیزوری بعد میخواد اینترنت ملی راه بندازه ، احتمالا سایتهاش هم همه در مدح و ستایش ضرغامی باید باشه ، اینترنت ملی یه بخشش کشکه و بخش دیگر اون دوغ ،
ارسال شده توسط هان در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید