کد مطلب: 

12354

سرقت مشخصات کارت اعتباری 20 میلیون شهروند کره جنوبی

مشخصات کارت های اعتباری حدود نیمی از شهروندان کره جنوبی به سرقت رفت و به موسسات بازاریابی فروخته شد.

 

به گزارش سیتنا از ایرنا و به نقل از پایگاه نیوزویک، اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری شهروندان کره ای توسط یک شرکت کامپیوتری به سرقت رفته است که به عنوان پیمانکار با یک شرکت اعتبارسنجی به نام Korea Credit Bureau همکاری دارد.

 

این شرکت پیمانکار، اسامی 20 میلیون نفر از شهروندان، شماره تامین اجتماعی و مشخصات کارت اعتباری آن ها را کپی کرد و در اختیار شرکت های بازاریابی قرار داده است.

 

ابعاد واقعی این سرقت اطلاعات زمانی آشکار شد که عوامل اصلی آن دستگیر شدند؛ همچنین گفته می شود مدیران شرکت های بازاریابی که اطلاعات به سرقت رفته را خریداری کرده اند، در جریان تحقیقات دستگیر شده اند.

 

گزارش های اولیه حاکی از آن است که شرکت Korea Credit Bureau به واسطه دسترسی به بانک های اطلاعاتی سه شرکت بزرگ صادرکننده کارت اعتباری توانسته است به سادگی اطلاعات خصوصی شهروندان را روی یک حافظه USB ذخیره کند.

 

در حال حاضر بازرسان در حال بررسی شکاف های امنیتی موجود در سه شرکت صادر کننده کارت های اعتباری (شامل KB Kookmin Card، Lotte Card و NH Nonghyup Card) هستند تا امنیت اطلاعات آن ها را تضمین کنند. همچنین یک گروه ویژه مامور بررسی آثار احتمالی این سرقت اطلاعاتی عظیم شده اند.

 

روسای سه شرکت کارت اعتباری که در جریان این سرقت دخیل بودند، رسما از شهروندان کره ای عذرخواهی کرده اند.

 

کمیسیون خدمات مالی کره که بازرس رسمی این کشور در حوزه امور مالی محسوب می شود، در یک بیانیه رسمی اعلام کرد: "شرکت های صادرکننده کارت اعتباری، هرگونه خسارت مالی ناشی از این سرقت را برای شهروندان کره ای جبران خواهند کرد.”

 

یکی از مقامات رسمی این کمیسیون گفت اطلاعات به سرقت رفته فاقد هرگونه رمزگذاری است و به همین علت به سادگی مورد تعرض قرار گرفته ، این در حالی است که شرکت های صادرکننده کارت اعتباری تا زمان اعلام بازرسان، از به سرقت رفتن اطلاعات خود بی اطلاع بودند.

 

این نوع سرقت های رایانه ای اطلاعات در کره بی سابقه نیست. در سال 2012 نیز دو نفوذگر توانستند اطلاعات خصوصی 5/8 میلیون شهروند کره ای را که از خدمات تلفن همراه KT Mobile استفاده می کردند، به سرقت ببرند. همچنین در سال 2011 نیز جزییات بیش از 32 میلیون حساب کاربری یک شبکه اجتماعی کره ای به نام Cyworld در پی یک حمله اینترنتی منتشر شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-20 20:53

افزودن دیدگاه جدید