کد مطلب: 

12344

غرضی: جناح هایی که از حضور مردم در سطح کلان نگران بودند جلوی گسترش ارتباطات را گرفته‌اند!

غرضی: جناح هایی که از حضور مردم در سطح کلان نگران بودند جلوی گسترش ارتباطات را گرفته‌اند!

وزیر پست، تلگراف و تلفن در دولت هاشمی، گفت: کسانی که در دولت‌های مختلف قدرت و منابع دست داشتند، از حضور مردم در سطح کلان نگران بودند و جلوی گسترش ارتباطات را گرفته‌اند.

 

به گزارش سیتنا، مهندس "محمد غرضی" که در برنامه‌ی برخط  شبکه‌ی آموزش حضور یافته بود، همان‌طور که پیش این و در زمان انتخابات هم از تاکید بر روی دولت ضد تورم،  خصوصی سازی و اهمیت فناوری اطلاعات در توسعه‌ی کشور صحبت کرده‌ بود، این بار نیز از آغاز فعالیت خود در مخابرات و مشکلات ابتدای راه سخن گفت و در انتها به مطالعه‌ی جنرال موتورز در سه سال اخیر و چگونگی موفقیت این کمپانی در مبارزه با ورشکستی و پرداخت‌های وام‌های دولتی رسید.

 

جالب‌ترین بخش این برنامه هنگامی بود که مهندسی غرضی در پاسخ به سوال مجری درباره‌ی علت ترس دولت‌ها از شبکه‌های اجتماعی و مخالفت با پدیده‌های ارتباطی جدید مانند اپراتور چهارم تلفن‌های همراه  صحبت کرد.

 

به گزارش کافه سینما، غرضی جلوگیری از پشت هم‌اندازی و رانت‌‌خواری و بالا رفتن خصوصیات اجتماعی تمام مردم از روستاها گرفته تا شهرها، را از نتایج مهم  گسترش ارتباطات خواند و اشاره کرد که در طول چند دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد، دو جناح چپ و راست قدرت را در اختیار داشته‌اند، در حالی که نهایتا رای پنجاه درصد از مردم با آنها همراه بوده و صدای تمام مردم ما شنیده نشده‌ است. به همین دلیل کسانی که در دولت‌های مختلف قدرت و منابع دست داشتند، از حضور مردم در سطح کلان نگران بودند و جلوی گسترش ارتباطات را گرفته‌اند.

 

وی هم‌چنین گفت که دستگاه‌های امنیتی و دولتی ما همیشه به‌جای بررسی و استفاده از پدیده‌های جدید، به مقابله با آنها پرداختند و حتی سال‌ها پیش برای رفع ظن، نامه‌های مردم را هم بازرسی می‌کردند. به خاطر این ذهنیت بسته، خیلی از راه‌های ارتباطی را مسدود کردند، اما ممنوعیت تاثیر عکس دارد و مردم از روی تمام محدودیت‌ها می‌پرند و همیشه کار به جایی می‌رسد که مسئولین امنیتی و اطلاعاتی دیگر توان مدیریت  ندارند.

 

وی مشکلات و موانع موجود بر سر راه ورود فاکس و تلفن همراه در سال‌های گذشته را مثال زد و آنها را با مسائل مربوط به  شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و اپراتور جدید تلفن‌های همراه در سال‌های اخیر مقایسه کرد. 

غرضی به این نکته هم اشاره کرد که ایستادن در جلوی توسعه، تیشه به ریشه‌ی خود زدن است و هنگامی که آمریکا، ژاپن و اروپا با سرعت در حال پیشرفت اند، اگر جلوی پدیده‌های جدید را بگیریم، استعدادهای بیشماری از مردم ما کشف نشده باقی می‌ماند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر با مسئولین در زمینه‌های علمی و اجرایی مختلف همکاری می‌کند یا خیر؟ پاسخ داد که اصولا وقتی از پست و موقعیتی خارج می‌شود، عادت به بازگشت و دخالت در کار دیگران ندارد. اما همیشه برای همکاری و انتشار دانش و اطلاعات آماده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-20 15:11

افزودن دیدگاه جدید