کد مطلب: 

12342

کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای کاربر نهایی در دستور کار رگولاتوری است

کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای کاربر نهایی در دستور کار رگولاتوری است

مدیرعامل شرکت آسیاتک، گفت: کاهش تعرفه اینترنت کاربر نهایی در بدنه کارشناسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دستورکار است و معاونت حمایت از بخش خصوصی وزارت ارتباطات در جلساتی با شرکت‌های PAP (ارائه‌دهندگان ADSL) شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده که قیمت اینترنت کاربر نهایی باید 20 درصد نسبت به قیمت فعلی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کاهش یابد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس "محمدعلی یوسفی‌زاده" در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران، با تشریح سهم هریک از بازیگران این حوزه در کاهش قیمت 20 درصدی اینترنت، افزود: در این جلسه مقرر شده از این 20 درصد، به میزان 20 درصد سهم شرکت ارتباطات زیرساخت، 25 تا 35 درصد سهم شرکت مخابرات ایران و الباقی از هزینه‌ها و درآمدهای شرکت‌های PAP تأمین شود.

 

وی گفت: شرکت زیرساخت قرار است برای تأمین سهم خود، تخفیف 20 درصدی پهنای باند اینترنت که از تاریخ 30 خرداد 92 باطل شده بود را بار دیگر لحاظ کند و قیمت هر STM1 را به قیمت قبل 37 میلیون و 500 هزار تومان بازگرداند.

 

وی در خصوص سهم شرکت مخابرات در کاهش قیمت 20 درصدی اینترنت کاربر نهایی نیز تصریح کرد: تاکنون جلسات در این مورد به نتیجه نرسیده است و پیشنهادات مورد موافقت مخابرات واقع نشده است.

 

یوسفی‌زاده همچنین از اتخاذ روشی برای ایجاد ترافیک داخلی از طریق انتقال میزبانی وب‌سایت‌های پرمحتوا و پربازدید ایرانی به داخل خبر داد و گفت: با این روش هم‌اکنون حدود 25 درصد ترافیک اینترنت کشور، داخلی شده است.

 

وی توضیح داد: با تحویل 200 سایت پربازدید ایرانی متوجه شدیم که این سایت‌ها در خارج از کشور میزبانی می‌شوند، دلیل این امر، ارزان بودن قیمت هاستینگ (میزبانی) خارجی نسبت به داخلی است زیرا در حالی که برای مثال قیمت هاستینگ خارجی 200 هزار تومان است،

مالک سایت باید ماهی 2 میلیون تومان برای هاستینگ داخلی بپردازد و این به صرفه نبود، اما برای نپرداختن ماهی 2 میلیون تومان توسط صاحب سایت، عده‌ای دیگر (کاربران اینترنت ایرانی) در مجموع 20 میلیون تومان هزینه کلیک روی آن سایت را می‌پرداختند.

 

وی تأکید کرد: میزبانی‌های خارجی علاوه بر مشکلات امنیتی سبب خروج ارز برای خرید اینترنت، کاهش سرعت دسترسی به این سایت‌ها و افزایش هزینه‌های اینترنت کاربران اینترنتی شده است.

 

وی ادامه داد: از این رو، با مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی توزیع محتوا در کشور استو هماهنگی با سایت‌های پربازدید و پرمحتوای ایرانی که در خارج کشور هاست (میزبانی می‌شدند) میزبانی این سایت‌ها به صورت رایگان توسط یکی از شرکت‌های PAP  به داخل کشور منتقل شده و اطلاعات آنها در داخل کشور نگهداری می‌شود.

 

یوسفی‌زاده در پایان تاکید کرد: فایده این کار برای مشتری اینترنت، دسترسی به سرعت بالا در مراجعه به سایت‌های پربازدید داخلی و برای شرکت ارتباطات زیرساخت کاهش هزینه خرید اینترنت است که پول کمتری برای اینترنت بین‌الملل می‌پردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-20 10:46

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
چه ربطی داره عمو سایت داخلی یا خارجی قیمت همون حجمو از مشترک میگیرین مگه استفاده از سایتای داخلی حجم کمتری از مشترک کم میشه ؟؟؟؟؟ این به نفع تویه چون هزینه کمتری به زیر ساخت پرداخت میکنی
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید