کدخبر :1233 پرینت
24 دی 1390 - 18:10

دکتر تقی پور: زندگی در جامعه‌ی اطلاعاتی نیازمند بسترهای الکترونیک است

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توجه به شهروندان و شهروند مداری باید در رأس برنامه‌ها قرار بگیرد، گفت: زندگی در یک شهر الکترونیک و جامعه اطلاعاتی نیازمند بسترهای الکترونیک است.

 

به گزارش سیتنا، تقی‌پور در گفت‌وگو با ستاد اطلاع رسانی دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه تاکید کرد: توسعه مبانی دسترسی آسان شهروندان به خدمات برخط و همچنین دریافت خدمات ارزان و باکیفیت ضروری است و باید مبانی فرهنگی و آموزشی آن نیز فراهم شده و توسعه یابد.

 

رضا تقی‌پور، ابراز داشت: می‌توان گفت که بدون دولت الکترونیک و شهروند الکترونیک نمی‌توان شاهد وجود عدالت بود.

 

وی  با بیان اینکه تولید محتوا یکی از ملزومات تحقق دولت الکترونیک است گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید از کلیه امکانات ارتباطی برای رسیدن به رشد سریع در زمینه ارتباطات بهره‌برداری شود.

             

تقی‌پور ادامه داد: یک شهروند الکترونیک  باید مهارت‌های لازم برای استفاده از خدمات برخط  را فرا گرفته و برای این نوع زندگی و تعاملات ارتباطاتی آن آماده شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار کرد: شکل‌گیری شهروند الکترونیک، علاوه بر نیاز به زیر ساخت‏های مناسب فنی و ارتباطاتی، نیازمند فرهنگ سازی و آموزش گسترده شهروندان است که از سوی دولت و وزارت ارتباطات بسیار حائز اهمیت بوده و حمایت می شود.

 

وی یادآور شد: اپراتورها هم باید در این زمینه وارد شده و به تولید محتواهایی اقدام کنند که در جامعه نقش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.