کدخبر :12320 پرینت
29 دی 1392 - 11:11

آیت الله فاضل لنکرانی: خبرنگاران می توانند سهم عظیمی در اصلاح اخلاق جامعه داشته باشند

متن خبر

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار با مسوولان انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم که به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع)صورت گرفت، گفت: امروزه مجموعه خبرنگاران باید آسیب‎های جامعه را رصد نموده و در جهت برطرف نمودن آن با کمک و همیاری علما و دلسوزان نظام فرهنگ سازی نمایند.

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز شنبه در دیدار با مسئولان انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم، اظهار داشت: خبرنگاران با قلم خود، تاثیر بسزایی در جامعه دارند و آنان باید آسیب‎های جامعه را رصد کنند و در جهت برطرف کردن آن با کمک و رهنمود علما و دلسوزان نظام فرهنگ سازی نمایند.

 

ایشان در ادامه افزودند: ما می بینیم که در مسئله ازدواج در بعد فرهنگی آن به خوبی فرهنگ سازی های لازم صورت نگرفته است که در نهایت  شاهد افزایش سن ازدواج در جامعه هستیم و چنانچه اگر بسیاری از زوجهایی که پس از مدت کوتاهی از زندگی خود، دچار اختلاف شده و به فکر طلاق می افتند، اگر از آسیبهای بی شمار طلاق اطلاع داشتند، هرگز تن به طلاق نمی دادند که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری شود.

 

آیت الله لنکرانی افزودند: ما در زمینه ترویج سنت حسنه ازدواج باید بیشتر فرهنگ سازی نماییم و با نهادینه کردن فرهنگ قناعت پیشه گی که از فرهنگ ناب اهل بیت نشات گرفته است، می توانیم بدون تجملات، ازدواجهای آسان را در جامعه افزایش دهیم که در نهایت می تواند زندگی سرشار از آرامش و خوشبختی را برای افراد جامعه به دنبال داشته باشد.

 

ایشان با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران و رسانه ها در ترویج مثبت اندیشی در جامعه، خاطرنشان کردند: امروزه خبرنگاران می توانند سهم عظیمی در اصلاح رفتار اخلاقی جامعه و بویژه جوانان داشته باشند که حضور پرشور مردم در انتخابات با کمک و همیاری رسانه ها صورت گرفت.

 

ایشان در ادامه فرمودند: خبرنگاران می بایست فرمایشات رهبرمعظم انقلاب را که همواره مانند پدری دلسوز دغدغه جوانان را در دل دارند، به نسل جدید جامعه برسانند که حضور خوب و گسترده مردم درصحنه، معلول حضور و اطلاع رسانی خبرنگاران و اصحاب رسانه می باشد.

 

آیت الله لنکرانی با اشاره به جایگاه قم در جهان اسلام، خاطر نشان کردند: شهر مقدس قم هم اکنون کانون علم، جهاد، سیاست و خبر است که وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بیوت علمای عظیم الشان، حوزه علمیه قم، مراکز علمی و... همه اینها می تواند یک ظرفیت بزرگ برای تولید خبر ایجاد باشد.

 

 

ایشان در مورد سیاست کنترل جمعیت جمعیت نیز گفت: در مسئله سیاست کنترل جمعیت از همان ابتدا پدر بزرگوارم با آن مخالف بودند  و آن را به زیان جامعه می دانستند ولیکن  در آن زمان مورد توجه کافی رسانه ها قرار نگرفت!

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به هفته وحدت، اظهار داشت:هفته وحدت از یادگار آن امام عزیز راحل است که با دور اندیشی حکیمانه خود، فرصت تفرقه را از دشمنان اسلام و انقلاب گرفتند و مسلمانان را به وحدت و یکدلی ترغیب نمودند و باید همواره آن را پاس بداریم.

 

استاد حوزه علمیه قم با تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم، خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت صنفی که در خدمت افراد جامعه باشد، یک عمل نیکو و خداپسندانه است و صنف خبرنگاران استان قم نیز نشات گرفته از همین جامعه است و باید همواره به دغدغه های معیشتی و رفاهی آنان توجه کافی نمود.

 

هادی دریس رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم نیز در ابتدای این دیدار با ارایه گزارشی از روند تاسییس این تشکل صنفی و جایگاه قانونی آن در کشور گفت: مایه افتخار است که مسئولان انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان در این روز فرخنده از فرمایشات حکیمانه حضرتعالی بهره مند شود.

 

خاطرنشان می شود انجام حمایتهای مادی و معنوی از اعضاء ، توزیع سبدهای غذایی رایگان، دعوت از چهره های مطرح کشور برای پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران قمی، ارائه تسهیلات رفاهی، اعزام برخی از خبرنگاران به عسلویه، فراهم کردن تسهیلات گردشگری، از جمله خدمات صورت گرفته توسط انجمن در مدت فعالیت خود می باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.