کدخبر :1231 پرینت
24 دی 1390 - 17:37

دکتر صنایعی: مباحث دولت همراه در کنفرانس بین المللی ICECC2012 بررسی می‌شود

متن خبر

رییس شورای سیاستگذاری کنفرانس ICECC2012 گفت : بررسی نسل‌های جدید در حوزه تلفن همراه و از سویی بررسی ابعاد شهروندی همراه و الکترونیک در این کنفرانس انجام می شود.

 

به گزارش سیتنا، رییس شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس شهروند الکترونیک و تلفن همراه در گفت‌وگو با ستاد اطلاع رسانی این کنفرانس گفت: استادانی از کشورهای کره ، پرتقال و هند و همچنین استادانی از دانشگاه لندن در کنفرانس حضور دارند و به بررسی مباحث دولت همراه با حضور مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی در وزارت خانه های متولی همچون ارتباطات و فناوری اطلاعات و  علوم ، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش می پردازند.

 

دکتر صنایعی گفت: فضای لازم برای هم اندیشی و بررسی آخرین تکنولوژی های موبایل ICT در جهان در این کنفرانس فراهم می‌شود و حضور مسؤولان مخابرات ایران و نمایندگانی از اپراتورهای تلفن‌همراه در کنفرانس زمینه لازم را برای نمایان سازی قدرت و توامندی های بارز ایران در عرصه فناوری های نوین همچون موبایل ICT فراهم کرده و از سوی دیگر نیز زمینه لازم برای انتقال تکنولوژی برای متخصصان داخلی ایجاد شود.

 

دکتر صنایعی همچنین بررسی فناوری های ارزش افزوده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه و چالش های موجود در این حوزه در کشور و برنامه ریزی برای کاربردی سازی راه کارهای بررسی شده توسط اندیشمندان در کنفرانس که نهایتا با بررسی مساله با حضور مقامات کشور و متولیان این حوزه منجر به تبیین استراتژی مناسب موبایل ICT به صورت کاربردی در ایران شده که در قطعنامه کنفرانس در پایان مراسم قرائت خواهد شد.

 

دکتر صنایعی همچنین یادآور شد: کنفرانس ICECC2012 با تایید دولت و حمایت وزارت خانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم ،تحقیقات و فناوری ، آموزش و پرورش و وزارت کشور با همکاری دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه اصفهان در سطح بین المللی و با حضور استادانی از ایران و برخی کشورهای خارجی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد : طبق هماهنگی های به عمل آمده در خصوص انعکاس مقالات ارائه شده به کنفرانس ، علاوه بر کتاب کامل مقالات، ژورنال های معتبر نیز از مقالات برگزیده این کنفرانس به چاپ خواهد رسید.

 

دکتر علی صنایعی تصریح کرد : مجله علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین دانشگاه اصفهان NMRJ با نمایه ISC و همچنین دو ژورنال خارجی IJICTو IJCVR مقالات کنفرانس را منتشر می‌کنند.

 

وی گفت: ارائه مقالات به دو زبان فارسی و انگلیسی به دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه صورت گرفته است.

 

رییس دانشگاه مجازی اصفهان تصریح کرد: تلفن همراه در کنار بسیاری کاربردها ، اکنون کاربری رسانه ای و اقتصادی وسیعی دارد و باحداقل هزینه در کلان شهرها کاهش ترافیک شهری و کمک به حفظ محیط زیست را در ابعاد استفاده از ارزش افزوده های آن همچون تجارت و بانکداری همراه موجب می شود.

 

به گزارش ستاد اطلاع رسانی ICECC2012  ، هدف از برگزاری این کنفرانس نهادینه کردن خدمات الکترونیک و استفاده از فناوری اطلاعات در بستر تلفن همراه است چراکه 70 درصد تجهیزات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دنیا در حوزه وسایل ارتباطی قابل جابه جایی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.