کدخبر :12287 پرینت
27 دی 1392 - 09:52

اذعان معاون وزیر خارجه آمریکا به ارتباط تلفنی و ایمیلی با مقامات ایرانی

متن خبر

ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با المانیتور اظهار داشت:‌ تیم ایرانی که با انها رو برو هستیم به شدت متبحر،‌ حرفه ای و سرسخت است و در موضوع منافع ملی ایران مصمم عمل می کند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از انتخاب، این دیپلمات باتجربه آمریکایی گفت که مذاکره کنندگان دو کشور تلفنی و ایملی با هم در تماس بوده اند.

 

وی در خصوص توافق نهایی بین ایران و 1+5 گفت: هیچ توهمی در مورد چالش پیشرو نیست. اما مسائلی که در مذاکرات آینده وجود دارد بسیار پیچیده است.

 

برنز ادامه داد: حقیقت آن است که اگر ایران می خواهد نشان دهد، نفعی در سلاح هسته ای ندارد، ما و رئیس جمهور روشن ساخته ایم که با برنامه هسته ای صلح امیز مشکلی نداریم، بنابراین توافق امکان پذیر است.

 

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی در مورد کاهش تنش ها بین تهران و واشنگتن بیان داشت: دو دولت همچنان اختلافات گسترده ای جدا از مسئله هسته ای دارند.

 

معاون وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: مسلما در طول زمان،  شما با پتانسیل زیادی در خصوص تمایل شهروندان ایران برای ارتباط بیشتر با باقی جهان و جامعه امریکا مواجه می شوید.

 

وی اضافه کرد: فکر می کنم که دو کشور تجربه های بدی از یکدیگر در روابط سیاسی دارند و از بین بردن تمام این اختلافات زمان بر است و سعی و کوشش زیادی می طلبد.

 

ویلیام برنز در پاسخ به سئوالی در مورد نقش دپلماسی پنهانی در بازگشایی کانال روابط ایران و امریکا گفت:  در عصر توییتر و  ایمیل  دیپلماسی محرمانه کار سخت و دشواری است.

 

این دپیلمات بلندپایه آمریکایی افزود: زمانیکه به دیدار جان کری و ظریف و تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور فکر می کنید،‌در می یابید که دیگر ارتباطات دوجانبه و تعامل مقامات ایران و امریکا شوکه کننده و تعجب اور نیست. تا همین چندین ماه پیش، برای بسیاری از افراد تصور چنین چیزی خیلی سخت بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.