کدخبر :12284 پرینت
26 دی 1392 - 22:10

عرضه‎ی عمومی عینک گوگل با قیمت 299 دلار از آوریل ۲۰۱۴

متن خبر

در حالی‌که برنامه اولیه گلَس اکسپلورِرز در حال گسترش است، عینک گوگل به طور فزاینده‌ای محبوبیت یافته است.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، حدود ۱۰ هزار نفر که‌ ۱۵۰۰ دلار پول پرداخت کرده‌اند،  اولین نسخه این عینک را آزمایش می‌‏کنند.

 

در ماه اکتبر گوگل به جستجوگران اعلام کرد که برای گسترش هر چه بیشتر این برنامه، می‌‏توانند سه نفر از دوستان خود را برای ملحق شدن به آن دعوت کنند.

 

عیک گوگل قرار است امسال به طور رسمی عرضه شود؛ ولی هنوز زمان دقیق آن توسط کارکنان گوگل مشخص نشده است.

 

مدیر گوگل، اریک اشمیت، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: «احتمالاً نزدیک به یک‌‏سال بعد خواهد بود.» به این معنی که عینک ممکن است در آوریل ۲۰۱۴ به طور کامل عرضه شود، ولی

قیمت آن همچنان نامشخص است.

 

به گفته تحلیل‌گران قیمت هر عدد ۱۵۰۰ دلار باقی نخواهد ماند و کارشناسانی که با وب‌سایت خبری ناسداک صحبت کرده‌اند، هزینه ساخت هر دستگاه را در حدود ۲۱۰ دلار محاسبه کرده‌اند.

 

یک وبلاگ‌نویس گفت: «موفقیت دستگاه کاملاً به قیمت آن وابسته است.» او در یک گفتگوی عمومی از مخاطبین پرسید که حاضرند چه مقدار برای عینک پرداخت کنند. بسیاری زمانی که با قیمت فرضی ۵۰۰ دلار روبرو شدند، بی‌میلی نشان دادند، اما زمانی که از آنها پرسیده شد آیا حاضرند عینک را به قیمت ۲۰۰ دلار بخرند، «به معنای واقعی کلمه همه دست خود را بالا بردند.»

 

یک محقق از مؤسسه تحقیقاتی توپولوژی، قیمت اولیه را ۲۹۹ دلار برآورد کرده است.

 

گوگل به دفعات، نسخه کنونی عینک را به‌روزرسانی کرده است که شامل معرفی عملکرد جدید چشمک زدن می‌شود که در آن  کاربر می‌تواند با چشمک زدن عکس بگیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.