کدخبر :12088 پرینت
19 دی 1392 - 12:54

سرعت اینترنت نسل سوم تلفن همراه بسیار بالاتر از نسل های پایین تر است

متن خبر

حداکثر سرعت 3G در دنیا به 42 Mbps می رسد که در ایران، اپراتور سوم (رایتل) طبق قوانین موجود سرعتی را ارائه می دهد که نسبت به دو اپراتور تلفن همراه دیگر یعنی همراه اول و ایرانسل، سرعت به مراتب بالاتری می باشد.

 

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، در بخشی از اطلاعات جمع آوری شده در سایت ویکی پدیا در خصوص نسل سوم تلفن همراه آمده است: نسل سوم شبکه تلفن همراه یا 3G روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم می‌باشد. نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد مولتی مدیا می‌باشد. ۳ جی برخلاف جی‌اس‌ام که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال مولتی مدیا را فراهم می‌سازد.

 

در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می‌شود. با سرعت نسبتا بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

اولین کشوری که از شبکه ۳G به صورت گسترده و تجاری استفاده کرد، کشور ژاپن بود. در اولین روز ماه اکتبر سال ۲۰۰۱، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ژاپن، ان‌تی‌تی دوکومو، سرویس‌های مخابراتی خود را به نسل سوم مجهز کرد.

 

گفتنی است؛ از سال ۲۰۰۵، شبکه‌های نسل سوم ضریب نفوذ خود را افزایش داده‌اند، یکی از علل را می‌توان در پر شدن گنجایش نسل دوم شبکه‌های مخابراتی دانست. شبکه‌های نسل دوم برای انتقال اطلاعات صوتی با سرعت پایین طراحی شده‌است. از همین رو بر اساس نیازهای مشترکین به ارتباطات پر سرعت تر، این نسل وارد عمل شد. در حال حاضر شرکت رایتل در حال ارائه خدمات 3G می باشد.

 

حداکثر سرعت در 3G به 42 Mbps می رسد که در ایران اپراتور سوم (رایتل) طبق قوانین جمهوری اسلامی، سرعتی را ارائه می دهد که نسبت به دو اپراتور تلفن همراه دیگر یعنی همراه اول و ایرانسل، سرعت به مراتب بالاتری می باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.