کد مطلب: 

12072

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال سیتنا: ادامه‎ی مذاکرات هسته‎ای می‎تواند تحریم‎های اینترنتی را نیز رفع کند

 وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال سیتنا: ادامه‎ی مذاکرات هسته‎ای می‎تواند تحریم‎های اینترنتی را نیز رفع کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به نظر بنده مهم‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید مذاکرات ژنو بود که با ادامه‎ی این مذاکرات طبیعتا مشکلات سایر حوزه‎ها از جمله تحریم‎های بخش اینترنت نیز مرتفع خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی عصر امروز در حاشیه همایش مدیران پستی در یک نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: در 100 روز اول دولت تدبیر و امید پهنای باند اینترنت 40 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت و در پایان 100 روز دوم نیز انتظار داریم 40 گیگابیت بر ثانیه دیگر به پهنای باند اینترنت کشور اضافه شود.

 

وی ادامه داد: اولویت‌ها در شبکه ملی اطلاعات، برقراری امنیت برای ارائه سرویس‌هایی از جمله تجارت الکترونیک، سلامت الکترونیک و بانکداری الکترونیک است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و پس از آنکه بتوانیم سرویس‌های اینترنت و اینترنت را به طور کامل به خانه‌های مردم برسانیم، می‌توانیم با ارائه سرویس‌های الکترونیکی، دولت را چابک کنیم.

وی در خصوص برنامه در دستور کار برای سرویس‌های پستی، گفت: بر چابک‌سازی سرویس‌های پستی تأکید داریم و در نظر داریم، به جای جذب کارمند جدید به کارکنان فعلی آموزش دهیم و پست را به دستاوردهای جدید مجهز کنیم.

واعظی در پاسخ به سؤالی درباره ورود شرکت پست به بورس، گفت: از تجربه واگذاری مخابرات در بورس عبرت گرفته‌ایم و می‌خواهیم به گونه‌ای این کار را انجام دهیم که پس از آن لطمه و مشکلی ایجاد نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بنابراین سیاست وزارت ارتباطات در واگذاری شرکت پست در بورس اعتماد به خصوصی‌سازی، همکاری با مجلس و انجام کار با آرامش بیشتر است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی گفته بود، ضریب اشتراک سرویس‌های اینترنت پرسرعت باید طبق قانون 1 به 8 برسد، اما شرکت‌های سرویس‌ دهنده این ضریب را به یک به 20 و حتی 1 به 25 افزایش داده‌اند و اقدام وزارت ارتباطات در رابطه با این عمل خلاف قانون، گفت: پیش از این نمی‌توانستیم از ارائه‌دهندگان اینترنت انتظار داشته باشیم که با توجه به درخواست‌های مردم و تقاضای مردم سرویس 1 به 8 ارائه دهند، اما اکنون با افزایش پهنای باند کشور این اتفاق باید رخ دهد و فعلاً باید تا زمان فراهم شدن بسترها با این شرکت‌ها کنار بیاییم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر اقدامات وزارت ارتباطات برای رفع تحریم‎هایی که برخی سایت‎های اینترنتی از جمله سایت‎های تخصصی و علمی - پژوهشی برای ایرانی‎ها در نظر گرفته‎اند، گفت: ما هم امیدواریم اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در مذاکرات ژنو که به نظر بنده مهمترین اقدام دولت به شمار می‎رود به سرانجام مطلوب برسد، که با ادامه‎ی این مذاکرات طبیعتا مشکلات سایر حوزه‎ها از جمله تحریم‎های بخش اینترنت نیز مرتفع خواهد شد.

 

واعظی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص رقابت شرکت مخابرات با PAPها در ارائه‎ی اینترنت پرسرعت، گفت: از مخابرات انتظار داریم که انحصار دولتی را که از گذشته به همراه داشته است، بشکند.

وی تأکید کرد: البته مخابرات را یک شرکت بزرگ می‌دانیم و قصد داریم از این شرکت حمایت کنیم.

وی در پایان افزود: ارائه خدمات ارزش افزوده و توسعه بیش از پیش از سرویس پست تلفنی 193 از برنامه‌های اصلی در بخش پست است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-08 17:45

افزودن دیدگاه جدید