کد مطلب: 

12026

یاهو در هر ساعت ۳۰۰ هزار کاربر را آلوده کرده است!

یاهو در هر ساعت ۳۰۰ هزار کاربر را آلوده کرده است!

شرکت اینترنتی یاهو مستقر در امریکا اعلام کرده است که شماری از تبلیغاتش در تارنماهای اروپایی نرم‌افزارهای مخربی منتشر می‌کند که به طور بالقوه هزاران تن از کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، سخنگوی یاهو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این تارنما مسئول انتشار نرم افزارهای مخرب یا «بدافزار» از طریق تبلیغات ارائه شده از سوی تارنمای تبلیغاتی یاهو (ads.yahoo.com) بوده است.

 

هدف این بدافزار مختل کردن ساز و کار رایانه، جمع‌آوری اطلاعات حساس و دستیابی به سامانه‌های کامپیوتر شخصی بوده است.

 

یاهو تصدیق کرد: «روز جمعه (سوم ژانویه) در تارنماهای اروپایی‌مان تعدادی تبلیغات ارائه شد که با دستورالعمل‌های ویرایشی مامطابقت نداشت و به ویژه آنکه منتشر کننده‌ی بدافزار بود.»

 

این شرکت افزون بر این اعلام کرد که تبلیغات نامناسب را حذف کرده است، اما با وجود این صدها هزار کاربر در معرض این بدافزار قرار گرفته‌اند.

 

شرکت امنیت کامپیوتری «فاکس ایت»، مستقر در هلند روز جمعه اعلام کرد که این بدافزار در هر ساعت نزدیک به ۳۰۰ هزار کاربر را آلوده کرده و از طریق آنها در هر ساعت به ۲۷ هزار کاربر دیگر سرایت کرده است.

 

فاکس ایت افزود: «مشخص نیست کدام گروه خاص در این حمله نقش داشته است، اما آنچه بدیهی است آن است که مهاجمان برای این کار پول دریافت کرده‌اند و احتمالا در خدمت عاملان دیگر بوده‌اند.»

 

گفته می‌شود بیشترین کاربرانی که تحت تاثیر این بدافزار قرار گرفتند در کشورهای رومانی، انگلیس و فرانسه حضور دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-07 07:50

افزودن دیدگاه جدید