کدخبر :12020 پرینت
16 دی 1392 - 21:14

امکان تماشای آنلاین فایل‌های ویدئویی پرحجم در نسل چهارم موبایل

متن خبر

کاربر شبکه نسل چهارم باید در هنگام حرکت با سرعت بالا به سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و در زمان حرکت با سرعت کم یا ایستادن به سرعتی معادل یک گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشد. با چنین سرعتی امکان تماشای آنلاین فایل‌های ویدئویی پرحجم هم وجود دارد.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری آلمان، در حال حاضر "رایتل" تنها اپراتوری است که در ایران خدمات نسل سوم شبکه مخابراتی را ارائه می‌کند. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۹۳ و با پایان‌یافتن حق انحصاری "رایتل" نه‌تنها دیگر ارائه‌کنندگان خدمات تلفن همراه هم می‌توانند خدمات نسل سوم را ارائه کنند، بلکه از نیمه دوم سال مجوز ارائه خدمات نسل چهارم هم ارائه می‌شود.

 

با استفاده از سیم‌کارت‌های رایتل امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری از روی تلفن‌های همراه فراهم شد. سرعت دانلود در نسل سوم تلفن همراه (شبکه UTMS) حداکثر ۳۸۴ کیلوبیت بر ثانیه است. اصلاحات انجام‌شده روی شبکه و همچنین استفاده از استانداردهای جدیدتر (HSDPA) سرعت دانلود را افزایش داده است.

 

اما نسل چهارم شبکه تلفن همراه (4G) از نظر سرعت و کیفیت تفاوت‌های فاحشی با نسل‌های پیش از خود دارد. ‌"LTE" یکی از استانداردهای نسل چهارم تلفن همراه است. نسل چهارم کاملا مبتنی بر پروتکل اینترنت است.

 

کاربر این شبکه باید در هنگام حرکت با سرعت بالا (در اتومبیل یا قطار) به سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و در زمان حرکت با سرعت کم یا ایستادن به سرعتی معادل یک گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشد. با چنین سرعتی امکان تماشای آنلاین فایل‌های ویدئویی پرحجم هم وجود دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.