کد مطلب: 

12018

افشای علاقه‎ی آژانس امنیت ملی آمریکا به سایت یاهو

افشای علاقه‎ی آژانس امنیت ملی آمریکا به سایت یاهو

"Fox-IT" روز جمعه در وبلاگ خود نوشته بود که "هویت مهاجمان به یاهو مشخص نیست اما انگیزه آنان به‌طور قطع اقتصادی بوده است. هر چند این تنها هکرهای "خصوصی" نیستند که سایت‌های پرطرفدار اینترنتی را به خاکریز حمله به کاربران تبدیل می‌کنند.

 

به گزارش سیتنا، چندی پیش ویژگی‌های یکی از مخرب‌ترین سلاح‌های موجود در زرادخانه اینترنتی آژانس امنیت ملی آمریکا فاش شد که نشان می‌داد هکرهای دولتی ایالات متحده نیز علاقه ویژه‌ای به یکی از کوکی‌های سایت اینترنتی یاهو دارند.

 

این سلاح که بر پایه افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا معرفی شده، کوآنتوم نام دارد و از آن برای ردیابی کاربران و نفوذ به حریم خصوصی آنان استفاده می‌شود.

 

افزون بر این، دستگاه‌های امنیتی کشورهای مختلف به‌طور مرتب اطلاعات کاربران را از کنسرن‌های بزرگ اینترنتی مانند گوگل، مایکروسافت، یاهو، فیس‌بوک، توییتر و... مطالبه می‌کنند.

 

گزارش سالانه این شرکت‌ها نشان می‌دهد که درخواست‌های دولتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران در سال‌های اخیر آهنگ صعودی داشته است. چند شرکت بزرگ اینترنتی از جمله یاهو در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی در این مورد منتشر کرده‌اند.

 

بر اساس گزارش شفافیت یاهو که نیمه شهریورماه سال جاری (۱۳۹۲) بیرون آمد، ایالات متحده آمریکا و آلمان بیشترین درخواست‌ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران یاهو را به این شرکت ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-06 21:01

افزودن دیدگاه جدید