کد مطلب: 

11994

درخواست غرامت 10 هزار دلاری برای هر کاربر آمریکایی فیسبوک

درخواست غرامت 10 هزار دلاری برای هر کاربر آمریکایی فیسبوک

دوشهروند آمریکایی در ایالت کالیفرنیای آمریکا از شرکت فیسوبک به اتهام نقض حریم خصوصی وسرقت اطلاعات شخصی شان شکایت کردند.

 

به گزارش سیتنا، عصر ایران به نقل از خبرگزاری "آناتولی" نوشت: ماتیو کمبل و مایکل هورلی دو شهروند آمریکایی به نمایندگی از کاربران فیسبوک در آمریکا پرونده شکایتی را علیه شرکت فیسبوک به جریان انداخته اند که در صورت محکومیت این شرکت در دادگاه ، فیسبوک مجبور خواهد بود بابت هر تخلف خود 100 دلار و به هر شهروند آمریکایی کاربر این شبکه ارتباط مجازی، قریب به 10 هزار دلار پرداخت کند.

 

این دوکاربر شاکی، فیسبوک را متهم کرده اند که داده‌های شخصی شان  را بدون اطلاع آنها در اختیار طرف‌های دیگری قرار داده است.

 

شاکیان پرونده  تاکید کردند که این شبکه اجتماعی به طور مرتب پیام‌هایی که بین کاربران رد و بدل می‌شود را چک می‌کند تا از محتوای آنها اطلاع پیدا کند.

 

یکی از سخنگویان شرکت فیسبوک با رد این اتهامات تاکید کرده که وکیل شرکت فیسبوک با جدیت در دادگاه از این اتهامات دفاع کرده و پاسخ این اتهامات را خواهد داد.

 

از زمان افشای برخی از  اسناد سری دولت آمریکا از سوی ادوارد اسنودن مامور فراری آژانس امنیت ملی آمریکا و نیز افشاگری های 4 سال گذشته شبکه ویکی لیکس ، فشار زیادی روی برخی شرکت ها از جمله فیسبوک درباره همکاری آنها با برخی سازمان های اطلاعاتی در پروژه مبارزه ضد تروریستی دولت آمریکا در دهه گذشته  وارد شده است.

 

اسناد افشا شده نشان می دهد شرکت های ارتباطی مجازی در برخی موارد مجبور شده اند اطلاعات شخصی کاربران خود را در اختیار نهادهای اطلاعاتی قرار دهند.

 

ماه گذشته برخی شرکت های آمریکایی از جمله فیسبوک با ارسال نامه ای به رییس جمهور آمریکا از وی خواستند تا با قطع سیستم شنود همگانی، اعتبار از دست رفته مخاطبان را به این شرکت ها  بازگرداند.

 

فیسبوک عظیم ترین شبکه ارتباطی مجازی در جهان به شمار می شود که شمار کاربران آن در سراسر جهان از مرز یک میلیارد نفر گذشته است.

 

در ماه های گذشته مساله نقض قوانین و حریم شخصی کاربران شبکه های مجازی از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا سوژه ای جنجالی بوده است، اما هفته گذشته یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا با صدور حکمی بر جاسوسی ها و شنودهای گسترده سازمان های اطلاعاتی آمریکا از شهروندان این کشور و دیگر کشورهای جهان صحه گذاشت و این اقدام را در راستای حفاظت از امنیت ملی آمریکا دانست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-06 05:52

افزودن دیدگاه جدید