کدخبر :11840 پرینت
07 دی 1392 - 20:56

افشاگری یک هکر مطرح آمریکایی که از کشورش گریخته است

متن خبر

یکی از سخنرانان برجسته سی‌امین همایش سالانه هکرهای وابسته به "کلوب کامپیوتری هرج‌ومرج" در هامبورگ، می‎گوید که نسبت به اقدامات آمریکا به شدت نگران هستم و به همین دلیل از آمریکا گریخته‌ام.

 

به گزارش سیتنا، جیکوب اپل‌باوم (Jacob Appelbaum) کنشگر جامعه دیجیتال و از سرشناس‌ترین هکرهای آمریکایی است. او که پس از افشاگر‌ی‌های اسنودن به آلمان آمده و در برلین زندگی می‌کند خواهان امنیت بیشتر در اینترنت است.

 

اپل‌باوم می‌گوید: «چرا ما باید رفتارمان را تغییر بدهیم، چرا نباید از حق شهروندی خود در زمینه امنیت حریم شخصی و تبادل آزاد و بی‌سانسور اطلاعات بهره ببریم؟ ما نباید خودمان را به شرایطی که اکنون به‌وجود آمده وفق دهیم، بلکه باید دولت کنترل‌کننده را از بین ببریم.»

هکر آمریکایی خواهان آن است که سیستم‌های تلفن و ایمیل طوری ایمن شوند که نفوذ در آنها غیرممکن شود.

 

اپل‌باوم ضمن بیان اینکه او و گلن گرین‌والد (Glen Greenwald)، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی، "به طور جدی" نسبت به اقدامات ایالات متحده نگران هستند و به همین دلیل از آمریکا گریخته‌اند می‌گوید: «ما می‌دانیم که با چه کشوری سروکار داریم، به همین دلیل بدون تضمین جانی به کشورمان بازنخواهیم گشت.»

 

گرین والد نخستین سخنران همایش هکرها، یکی از افرادی است بود که به ادوارد اسنودن در افشاگری‌علیه "آژانس امنیت ملی آمریکا" کمک کردند. او اسناد مربوط به کنترل تلفن دستی آنگلا مرکل‌، صدراعظم آلمان را در اختیار هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" گذاشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.