کدخبر :11745 پرینت
04 دی 1392 - 05:07

هجوم شبکه های ماهواره ای بر فراز ایران

متن خبر

سرپرست صدا و سیمای لرستان گفت: در حال حاضر چهار هزار و 689 کانال ماهواره ای در کشور قابل دریافت است که 112 شبکه آنها به مسائل قومیتی و اختلافات قومیت های می پردازد.

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، محمد بازوندˈ روز سه شنبه در نشست نقش رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در دادگستری لرستان افزود: اکنون 40 کانال ماهواره مربوط به برنامه های کودک و نوجوان، 30 کانال به صورت خاص ورزش های بانوان، 120 کانال در خصوص روابط عاشقانه و 500 کانال نیز نمایش و فیلم های خانوادگی است.

 

بازوند افزود: معضلات و مشکلات اجتماعی که به باور و فرهنگ ما لطمه وارد می کند از طریق این شبکه ها و از کشورهای غربی وارد استان می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه رشد سریع تکنولوژی و دسترسی آسان به ماهواره معضلات جدی در کشور به وجود آورده است، اظهار داشت: وظیفه ما جلوگیری از شبیخون و ناتوی فرهنگی است که تاثیر امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بر جامعه ما دارد.

 

وی افزود: تبلیغ ادیان و عرفان کاذب، تفرقه میان شیعه و سنی، شوهای تلویزیونی و موسیقی های تحریک کننده به راحتی در کشورمان قابل دریافت است.

 

سرپرست صدا و سیمای لرستان با بیان اینکه ما به حقوق خودمان آگاه نیستیم، این پرسش را مطرح کرد که چرا باید برخی از دانش آموزان ما با چاقو در کلاس های درس حاضر شوند؟

 

دو هفته قبل یک دانش آموز مدرسه ابتدایی تهران با چاقو به دانش آموز دیگری ضربه وارد کرد که بر اثر آن، پهلوی دانش آموز مضروب زخمی عمیق برداشت و پس از انتقال به بیمارستان، پزشکان احتمال زنده ماندن وی را کم دانستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.