کد مطلب: 

11592

"وی‌چت" فیلتر شد/ احتمال فیلتر شدن "وایبر"

برخی از منابع آگاه خبر داده‌اند اپلیکیشن وی‌چت در بسیاری از آی‌اس‌پی‌ها از جمله مخابرات، مبین‌نت و ایرانسل فیلتر شده است.
 
به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، گفته می‌شود این اقدام بر اساس مصوبه جلسه اخیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه انجام شده است و تا 48 ساعت آینده پروسه فیلترینگ در همه آی‌اس‌پی‌ها تکمیل خواهد شد.
 
یک منبع آگاه دیگر در شرکت زیر ساخت نیز خبر فیلترینگ وی‌چت را تائید کرده است.
 
گفتنی است، وی‌چت یک شبکه اجتماعی موبایل‌-بنیان است که توسط شرکت tencent چین طراحی و ساخته شده و بیش از 300 میلیون کاربر دارد.

 

برخی منابع همچنین از احتمال فیلتر شدن وایبر خبر داده اند.

 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-19 16:16

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
بشينين ببينين مردم چه ميكنند، آزارشون بدين! هر آنچه كه مورد اقبال مردم باشد، مصداق جرم است و بايد فيلتر شود. اگر وى چت جرم است، پس خود موبايل هم جرم است. چرا موبايل را ممنوع نمى كنيد؟! نتيجه اين بگير و ببندها تا امروز چه بوده؟ چه نتيجه مثبتى عايد جامعه شده كه ادامه ميدهيد؟ مايه تاسف است!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر بیدار شوید
به نام خدایی که چه او را شبانه روز عبادت کنیم و یا نکنیم، نه چیزی به او اضافه می شود و نه چیزی از او کم می شود... سلام دوستان، من به عنوان یه جوون 20 ساله که رشتم هم کامپیوتره و حدود چندین ساعت از وقتم رو به صورت حرفه ای پای اینجور چیزها میذارم میگم برنامه ی چت خوبه، اصلا چت کردن و ارتباط داشتن با دیگر دوستان خوبه (برنامه هایی مثل واتس اپ، وایبر و ...) ولی اینکاری که برنامه ی ویچت و برنامه های شبیه به ویچت دارن انجام میدن خیلی فراتر از این حرفاست. برنامه ی ویچت و امثال اون امکاناتی رو در اختیار کاربر قرار میدن که با فرهنگ پاک آریایی و اسلامی ما تضاد داره...بیایید منطقی به این قضیه نگاه کنیم...ویچت پاش رو فراتر گذاشته و فقط و فقط پافشاری کرده رو دوستیابی...چرا نباید قبول کنیم همچین برنامه ای استفاده ی بدش خیلی خیلی بیشتر از خوبشه...چرا نباید قبول کنیم هنوز اکثریت ما از سیم کارت های نسل دوم 2G استفاده میکنیم وضعیت به این شکله ، وای به حال این که رایتل و نسل چهارم سیم کارت ها فراگیر بشه...چرا به امکاناتی که این برنامه داره فکر نمیکنیم ((امکان شیک کردن(لرزاندن گوشی و پیدا کردن کسی که در همان لحظات شِیک کرده)، امکان لوک اراند(نگاه کردن به اطراف و اد فرستادن واسه هرکی دلمون میخواد) ، امکان پرتاب نامه توو دریا، امکان صدا و تصویر فرستادن به راحتی و دیگر امکاناتش...))...دیگه نیازی نیست واسه پیدا کردن دوست جنس مخالفمون قیافه ی جذاب یا خوشتیپ داشته باشیم، پولدار باشیم یا نه، شماره دادن بلد باشیم یا نه، نه این چیزا لازم نیست فقط کافیه دروغ بلد باشیم...یه نگاهی به دور و برمون بندازیم و ببینیم واقعا استفاده ی خوبش بیشتره یا بدش؟؟(اگه باور نمیکنین تحقیق رو از متاهل ها شروع کنین)... چرا شبکه من و تو این همه مارو دوست داره و سایفون مجانی میده(سایفون برنامه فیلترشکن)، این همه برنامه میذاره که با نژاد پاکدامن آریایی ما و فرهنگ اسلامی ما تضاد داره(اکثر شماها میدونین که ساپورت و دیگر مدهای امروزه از برنامه های همین شبکه رواج پیدا کرد)...چرا یکم فکرمون و دیدمون رو بازتر نمیکنیم تا از نقشه هایی که دارن واسمون میکشن آگاه بشیم...من تا سن هجده سالگی غرق در نقشه های اینها(دشمنهای خدا) بودم(از اینترنت،فیلم،بازی کامپیوتری،موزیک،ماهواره،موزیک ویدیو،عکس و هر رسانه ی اطلاعاتی رو که بگین به شدت نگاه یا استفاده میکردیم و غرقشون بودم)..اما با کمک استاد رائفی پور یک روز به خودم اومدم، دور و برم رو که با دقت نگاه کردم فهمیدم اینها چقدر زیرکانه واسمون نقشه کشیدن...خواهش میکنم منطقی به دور و برتون نگاه کنین(تنها ایرانه که ضد اونها برخواسته و تنها امید پیروزی، ما جوون ها هستیم)... متاسفانه همیشه حق با اقلیته(درصد کم) و اینجور که من توو بقیه سایت ها نگاه کردم فقط اقلیت موافق فیلتر شدن ویچت بودن خدایا به تو امید بسته ایم
ارسال شده توسط بیدار شوید در 11 دى 48 - 04:03
تصویر حامد
به نظر می رسد تنها دلیلی که تمامی برنامه های ارتباطی با مشکل مواجه می شوند و یا آنکه فیلتر می شوند کم شدن درآمد دولت از قسمت مخابرات است - چون هر کاری که بتوان در این شبکه ها آنرا جرم نامید، به روش های دیگر نیز قابل پیاده سازی است و در این مورد آقای روحانی اصلا متشکر نیستم
ارسال شده توسط حامد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر حقگو
سلام. ای کاش مسئولین محترم و عاقل!!! این پیام را میدیدند و میفهمیدند: 1) اینها را از ما بگیرید، راه برای رسیدن به ... زیاد است. 2) آیا جلوی سایفون و هات اسپات را هم میتوانید بگیرید؟!!! 3) تا قبل از اشتباه سال قبل و فیلتر کردن واتس آپ، چه ایرانیی از وجود ویچت خبر داشت؟؟ به برکت فیلتر شدن واتس آپ، ویچت خودنمایی کرد و به این وضع رسید که دیگر فیس بوک منحصر در شب و ساعات خاص نیست، بلکه همه افراد، بهتر از فیس بوک را در تمام ساعات با کمترین هزینه در اختیار دارند. 4)‌ آیا مردم را اینقدر نادان فرض می‌کنید که شما میفهمید که نمیتوان جلوی پیشرفت وسایل ارتباطات را گرفت اما مردم نمیفهمند؟!!! و آیا نمیدانید که مردم هم میدانند که تمام تلاش شما برای این است که بواسطه این وسایل، درآمد مخابرات به شدت رو به کاهش گذاشته و نمیتوانید مثل سابق مردم را بچاپید؟؟؟ 5) مطمئن باشید این کار شما باعث می‌‌شود اگر مردم فقط یک نرم افزار ارتباطی با برخی امکانات محدود می دانستند، اکنون نرم افزارهای متعدد با امکانات بسیار بالاتر و چه بسا مخربتر را بیابند که قطعا شما نیز در این زمینه مسئول هستید. 6) کلام آخر؛ متاسفانه نه فقط شما، که تمام کسانی که در کشور عزیزمان قصد کارهای فرهنگی دارند، فقط بلدند که بگویند نرو، نزن، نخور، نگو، نکن، نخند و... و.. و...، اما هرگز جایگزینی مناسب برای کارهای فرهنگی ارائه نکردیم که بتوانند آن را جایگزین نداشته ها کنند. و این است آفت و آسیب اصلی کارهای فرهنگی ما. که روزبه روز بر ضعف و عقب ماندگی فرهنگی ما می‌افزاید. موفق باشید.
ارسال شده توسط حقگو در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید