کدخبر :11545 پرینت
26 آذر 1392 - 18:02

نامه سرگشاده اسنودن به برزیل: به من پناهندگی بدهید، کمک می کنم از جزییات جاسوسی های آمریکا مطلع شوید

متن خبر

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر اسناد محرمانه این نهاد اطلاعاتی، در نامه ای سرگشاده خطاب به مردم برزیل نوشت به شرطی که برزیل به او پناهندگی بدهد، می تواند به این کشور کمک کند تا از جزییات برنامه های جاسوسی آمریکا از برزیل آگاه شود.

 

به گزارش سیتنا، شفقنا به نقل از آسوشیتدپرس، نوشت: اسنودن در این نامه که امروز صبح در روزنامه Folha de S. Paula منتشر شده، نوشته است انتقاد شدید و سرسختانه دولت برزیل از برنامه های جاسوسی آمریکا، از جمله شنود مکالمات تلفنی رییس جمهور دیلما روسف، وی را تحت تاثیر قرار داده است.

 

پیش از این، سناتورهای برزیلی در جلسه استماع اظهارات اسنودن در خصوص برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از برزیل، از وی خواسته بودند تا به برزیل کمک کند تا از جزییات این برنامه ها مطلع شود.

 

اسنودن در نامه خود که ترجمه آن در روزنامه برزیلی منتشر شده، نوشته است: "من تمایل خود را به کمک به مردم برزیل، تا جایی که مقدور و قانونی باشد، اعلام می کنم. اما متاسفانه دولت آمریکا امکان و توان من برای این گونه کمک ها را بسیار محدود کرده است. تا زمانی که یک کشور به من پناهندگی سیاسی دایمی اعطا نکند، دولت آمریکا به تلاش خود برای ایجاد اختلال در افشاگری های من ادامه می دهد."

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.