کد مطلب: 

11492

واکنش کاربران اینترنت به پیام فیس‌بوکی ظریف درباره تحریم‌های جدید

واکنش کاربران اینترنت به پیام فیس‌بوکی ظریف درباره تحریم‌های جدید

کاربران خبرآنلاین واکنش های متفاوتی را به نخستین اظهارنظر وزیر امور خارجه درباره تحریم های جدید علیه ایران داشته اند.

 

به گزارش سیتنا، صبح امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نخستین واکنش به تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران اعلام کرد که مذاکرات ژنو را با جدیت دنبال می کنیم و در برابر هر اقدام نامناسب، واکنش هوشمند، حساب شده و هدفمند نشان می دهیم.

 

محمد جواد ظریف در صفحه فیس بوک خود نوشت: برخی دوستان که دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده اند که بیشتر از آنکه واقعیت باشد بیان خواست آنها است. مذاکره و رسیدن به نتیجه، کار دشواری است و حتما فراز و نشیب فراوان دارد. این را هم از روز اول پیش بینی کرده بودیم.

 

این اظهارنظر وزیر امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در فیس بوک واکنش های فراوانی را در میان کاربران خبرآنلاین به همراه داشته که این واکنش ها را می توان به دو گروه موافق توافق ژنو و مخالف آن تقسیم کرد.

 

موافقان توافق هسته ای

موافقان توافق هسته ای ژنو معتقدند که محمودجواد ظریف کار خود را به خوبی انجام داده و می دهد و نگرانی درباره آینده پرونده هسته ای ایران وجود ندارد. در همین رابطه یکی از کاربران گفته است  وقتی با روند پیچیده و سخت این مذاکرات که عمده آن ناشی از مشکلاتی است که سیاست های 8 سال گذشته عامل آن است روبرو میشویم شجاعت، دانش بالا و اعتماد بنفس دکتر ظریف و همکارانش را بیشتر متوجه میشویم و اینکه چرا گروه قبلی صرفا بیانیه دادن ، شعار و مذاکره بی سرانجام دا شته را بهتر می فهمیم.

همچنین وحید یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: هیچ مبارزه ای سخت تر از مبارزه با خودی نیست. دشمن آشکارا میگوید دشمنم . امان از دوست دشمن . متاسفافه بعضی از سیاستمداران کشور فقط نفع و منفعت خودشان را در نظر میگیریند. امیداوارم موفق بشیم دکتر جان.

کاربر دیگری نیز نوشته است کسانی از این مذاکرات می ترسند که درتاریکی ها بهتر چپاول می کنند اگر همه چیز به صورت عادی باشد دیگر جایی برای رانت وجود ندارد. از واردات دست چندم خبری نیست. بنادر غیر مجازی نیست. دارو کمیاب نمی شود. استرس و نگرانیها جای خود را به آرامش میدهد و مردم کمی احساس آرامش میکنند. مگر جنگ و ستیز خوب است.

 

مخالفان توافق هسته ای

مخالفان توافق هسته ای نیز معتقدند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و به دنبال این بوده اند که بیشتر امتیاز  را گرفته و کمترین امتیاز را به ایران بدهند. مخالفان همچنین از اظهارنظر وزیر امور خارجه درباره توان نظامی ایران نیز انتقاد کرده اند.

هادی یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: آمریکا سعی میکند کم ترین امتیازی ندهد و بیشترین امتیازات را بگیرد. الان فکر کنید توافقی صورت بگیرد ما حق غنی سازی داشته باشیم نه 20% بلکه 50% در داخل خاک کشور عزیزمون همه ی تحریم ها برداشته شود، آمریکا چی از دست میدهد؟ هیچی. خودشان میدانند که تمام تحریم ها برخلاف قانون است. اما زور میگویند. ما چی به دست میاریم بازم هیچی اینهمه خون دادیم و تحریم شدیم تا ثابت کنیم ما سلاح هسته ای نمیخوایم به این میگن پیشرفت برابر با 0.

همچنین کاربر دیگری نوشته است: آقای ظریف لطفا بفرمایید که چرا مردم ما باید اتفاقات درون مذاکرات را از رسانه های غربی و اسراییلی مطلع شوند؟!

کاربر دیگری نیز در انتقاد به اظهارات وزیر درباره توان نظامی ایران نوشته است: کدام وزیر در دنیا توان دفاعی کشورش را که از ترس اون تا حالا حمله نکردن به تمسخر میگیره؟ یعنی اگر ایران مثل کویت بود مورد حمله اسراییل قرار نمی گرفت؟ از اون روز به بعد آمریکا پرروتر شده.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-15 17:37

افزودن دیدگاه جدید