کد مطلب: 

11456

در پیام وزیر ارتباطات، تاکید شد: "ایران می‎تواند مبنای الگوی کیفیت مداری ICT در خاورمیانه باشد"

در پیام وزیر ارتباطات، تاکید شد: "ایران می‎تواند مبنای الگوی کیفیت مداری ICT در خاورمیانه باشد"

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در پیامی تاکید کرد: ایران بعنوان یکی از کشورهای مطرح در منطقه خاورمیانه می تواند از انتقال رویکرد کیفیت مداری در حوزه ICT مبنای الگوی کیفیت مداری قرار گیرد.

 

به گزارش سیتنا در متن پیام دکتر "محمود واعظی" آمده است: "جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران جایزه ای است کشوری که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایه گذاری شده است.
این جایزه بر اساس نتایج ارزیابی های دقیق و علمی بر مبنای مدل بومی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (ICTINQA) به سازمانها و شرکت های فعال برتر دولتی، خصوصی، تعاونی در مرحله ارتباطات و فناوری اطلاعات که تقاضی حضور در جایزه می باشند در سطوح مختلف در روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعطا می گردد.
شروع سومین فرآیند جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن دو دوره موفقیت آمیز و مشارکت بیش از 100 سازمان در این حوزه نوید بخش حرکتی منسجم در جهت تطابق با الزامات بین المللی بخش ICT کشو است.

امروزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان اصول زیربنایی در توسعه کشورهای پیشرفته محسوب میگردد که کشورمان ایران نیز با توجه به این رویکرد مهم، سیاست های توسعه ای خود را در دولت بر این پایه بنا نهاده است.

دستیابی به کیفیت و پایداری در آن توجه ویژه به سه عامل اثرگذار یعنی همان مرغوبیت، سرعت دسترسی (زمان) و هزینه (قیمت) را جلب می نماید.

ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزاری است که دستیابی به این سه ویژگی را برای سایر بخش های کشور فراهم می آورد. حال بخش ICT کشور خود نیازمند توجه ای ویژه به امر کیفیت در امور خود بوده تا بتواند اثربخشی و کارایی سایر بخشهای موجود کشور را با ملاک های بین المللی تضمین نماید.

توجه به یک مدل بومی مطابق با نیازمندیهای بین المللی در حوزه کیفیت می تواند ارزیابی، مقایسه و یادگیری بین فعالان این بخش را به شکل نظام مند تامین نماید. از سوی دیگر کیفیت یک زبان مشترک میان کشورها در فضای رقابت بین المللی است.

ایران بعنوان یکی از کشورهای مطرح در منطقه خاورمیانه می تواند از انتقال رویکرد کیفیت مداری در حوزه ICT مبنای الگوی کیفیت مداری قرار گیرد. به همین دلیل نیازمند آن است مدل مذکور علاوه بر اجرا در کشور ، مبنای مقایسه و یادگیری در سایر کشورهای منطقه خاورمیانه را فراهم نماید. بنابراین مبناهای عملکردی و مقایسه ای در رده منطقه ای و بین المللی به شکل عملیاتی مورد واکاوی قرار گرفته و یادگیری در این عرصه را به شکلی اثربخش برای فعالان کشور فراهم می آورد. امید است همچون گذشته شاهد حضور فعالان این بخش در سومین فرآیند جایزه با شیم تا با مشارکت هر چه بیشتر آنها مسیر پیشرفت و تعالی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تسهیل گردد".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-14 17:56

افزودن دیدگاه جدید