کد مطلب: 

11398

سامانه جامع الکترونیکی گمرکی راه اندازی می شود

سامانه جامع الکترونیکی گمرکی راه اندازی می شود

رئیس کل گمرک ایران از راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی گمرکی در شنبه هفته آینده خبر داد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان اظهار داشت: روز شنبه هفته آینده سامانه جامع گمرکی به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کل گمرک ایران تأکید کرد:‌ برای اولین‌بار این سامانه در گمرک تهران به عنوان دومین گمرک عملیاتی از نظر حجم فعالیت اجرا خواهد شد.

کرباسیان با بیان اینکه تا پایان دی‌ماه سال جاری تمامی گمرکات کشور به این سامانه مجهز خواهند شد، گفت: در حال حاضر بیش از 154 گمرک در کشور وجود دارد که در آینده نزدیک از سامانه جامع الکترونیکی گمرک بهره‌مند خواهند شد.

وی به ویژگی‌ها و مزیت‌های این سامانه جامع اشاره و تصریح کرد: فاصله گرفتن از سیستم‌های دستی و سنتی افزایش سرعت‌بخشی به کارها، کاهش خطای انسانی، شفافیت در ارائه مجوزها و اظهارنظرها از ویژگی‌های این سیستم است.

رئیس کل گمرک ایران بیان داشت: کاهش مدت‌ زمان صدور مجوز و ترخیص کالا، امکان اظهارنظر الکترونیکی کالاها به صورت آنلاین و هر زمان از دیگر شاخص‌های این سامانه جامع است.

کرباسیان با اشاره به اینکه با توجه به اینکه سیستم سنتی نیاز به نیروی انسانی دارد گفت: با توجه به محدودیت نیروی انسانی با این سامانه مراجعت مکرر از سوی واردکنندگان، فعالان اقتصادی در گمرک حذف خواهد شد و امکان دسترسی تسهیل می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-11 13:55

افزودن دیدگاه جدید