کد مطلب: 

11357

وزیر ارتباطات: برخورداری از رفتاری مبتنی بر اصل عدم تبعیض با کلیه نقش آفرینان بازار، از وظایف اصلی رگولاتور به شمار می‎رود

وزیر ارتباطات: برخورداری از رفتاری مبتنی بر اصل عدم تبعیض با کلیه نقش آفرینان بازار، از وظایف اصلی رگولاتور به شمار می‎رود

"وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: داشتن برخورد و رفتار مبتنی بر اصل عدم تبعیض با کلیه نقش آفرینان در بازار آزاد سازی شده مبتنی بر فراهم ساختن امکان همکاری در محیط رقابتی به منظور تضمین ایجاد حوزه فعالیت یکسان برای موسسات مختلف و غیر هم وزن، رفتار و برخورد یکسان با کلیه تولید کنندگان تجهیزات، ایجاد و بهبود رفتار یکسان با کلیه تازه واردان و سرمایه گذاران و استماع صدای کلیه مشتریان و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، از جمله ویژگی های یک رگولاتور موفق محسوب می شود".

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، متن کامل پیام دکتر محمود واعظی به مناسبت دهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرح ذیل است:

 

"امروزه و با ظهور پایگاههای عظیم اطلاعاتی و مخابراتی نظیر "اینترنت"، سیستم های ارتباطی سیار زمینی و ماهواره ای، محیط های چند رسانه ای، سرویس های دیجیتال پخش صدا و تصویر و غیره، تغییر و تحولی شگرف در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است.
بر همین اساس و با توجه به گستردگی فعالیت ها و به منظور ایجاد رقابت سالم و منصفانه و بدون تبعیض در میان سرویس دهندگان مخابراتی و ارتباطی، در راستای دستیابی کاربران به سرویس های متنوع،‌ با کیفیت و ارزان قیمت از یک سو،‌ و رونق گرفتن فعالیت های بخش خصوصی از سوی دیگر،‌ اهمیت وجود نهادی به عنوان رگولاتوری در کشورها بیش از پیش نمایان می می شود.
در واقع،‌ دستیابی به بازار رقابتی و متوازن برای ارایه خدماتی نوین، فراگیر و با قیمتی منصفانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه همه جانبه کشور ، دسترسی آحاد مردم به ارتباطات و فناوری اطلاعات با کیفیت و قیمت مناسب و دستیابی به استفاده حداکثری و بهینه از فضای فرکانسی امن و سالم از جمله اهداف ایجاد رگولاتوری در کشورهای مختلف دنیا محسوب می شود.
معتقدم که داشتن برخورد و رفتار مبتنی بر اصل عدم تبعیض با کلیه نقش آفرینان در بازار آزاد سازی شده مبتنی بر فراهم ساختن امکان همکاری در محیط رقابتی به منظور تضمین ایجاد حوزه فعالیت یکسان برای موسسات مختلف و غیر هم وزن، رفتار و برخورد یکسان با کلیه تولید کنندگان تجهیزات، ایجاد و بهبود رفتار یکسان با کلیه تازه واردان و سرمایه گذاران و استماع صدای کلیه مشتریان و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، از جمله ویژگی های یک رگولاتور موفق محسوب می شود.
بر همین اساس در کشور ما نیز با توجه به حساسیت این موضوع، 10 سال پیش در چنین روزی، ایجاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان اولین رگولاتور کشور به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسید.
از آن روز تا کنون این سازمان شاهد فزار و نشیب های بسیاری بوده اما با تمام مشکلات پیش رو توانسته در امر خصوصی سازی به عنوان اولین رگولاتور کشور قدمهای موثری بردارد و الگویی باشد برای سایر بخش های اقتصادی.
البته نقص ها و مشکلات کار نیز با همت همه همکاران و دلسوزان برطرف خواهد شد و آینده روشنی را که حق ملت مسلمان و با ایمان کشور عزیزمان ایران است در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق خواهد ساخت".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-10 05:48

دیدگاه‌ها

تصویر کارمند مخابرات
باعرض سلام بنده بعنوان یک کارمند خصوصی شده مخابرات از جناب اقای وزیر محترم سوالی داشتم با توجه به اینکه شرکت مخابرات بطور اقساطی به شرکت خصوصی واگذار شده واز اینکه این شرکت در پرداخت اقساط به دولت با توجه به مسائل پیش امده در رابطه تعرفه ها با مشکل مواجه شده که در این میان با ندادن حق وحقوق کارکنان مبادرت به تامین این اقساط میکند ومتاسفانه در این مدت ما کلمه ای دردفاع از حقوق کارکنان از طرف وزیر محترم که همیشه از دفاع حق وحقوق مردم صحبت میکنند نمیشنویم کما اینکه در این واگذاری مرجعی که باید به این خلاف مدیران در رابطه باحق و حقوق قانونی کارکنان رسیدگی ونظارت کند وزارت محترم میباشد که بنده یک نفر از خانواده هشتاد هزار نفری کارکنان این شرکت خواهشمندم لا اقل وزیر محترم یک کلمه در رابطه با اینکه وزارت در برابر این کارکنان که به اجبار به بخش خصوصی واگذار شده اند چه مسئولیتی دارد وچه مرجعی باید از حق اینان دفاع کند صحبتی بفرمایند ودر اخرمتاسفانه با توجه به اینکه این هشتاد هزار کارمند وکارگر خانواده شان که حدود سیصد هزار نفر ازکره خاکی دیگر امده اند واز این مردم نمی باشند کسی از حقشان دفاع نخواهد کرد وفقط بنده عاجزانه ازسر دبیر محترم خواهشمندم با توجه به اینکه کاری بجز نوشتن کامنت نداریم به خاطر رضای خداوند این سوالات ما توسط خبرنگاران سایت محترم از جناب اقای وزیر محترم که واقعا دنبال احقاق حقوق این جماعت است پرسیده شود و بفرمایند مارا نیز از مردم حساب میکنند یا نه .
ارسال شده توسط کارمند مخابرات در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید