کد مطلب: 

1130

پایگاه دولت: راه‌اندازی اینترنت ملی، آمریکا را غافل گیر می‌کند

پایگاه دولت: راه‌اندازی اینترنت ملی، آمریکا را غافل گیر می‌کند

با انتشار خبر راه اندازی شبکه اینترنت ملی در آینده‌ای نزدیک که مهمترین دستاورد آن، ایجاد امنیت و مصون ماندن از حملات اینترنتی عنوان شده، آمریکا را به عنوان قلب و مغز سیستم سایبری جهان به عنوان صاحب و مالک اینترنت بین المللی با نگرانی‌هایی مواجه کرده که دستیابی به اهداف خود از طریق جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران را بسی دشوارتر از قبل و با هزینه‌های جبران ناپذیرتر خواهد دید.

 

به گزارش سیتنا، پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: آنچه مسلم است کشور ما به طور مرتب در معرض حملات اینترنتی قرار دارد که البته تا به امروز ظرفیت خوبی در بحث تامین امنیت و ایمنی برای شبکه های داخل کشور فراهم بوده اما با ایجاد شبکه ملی اطلاعات به طور قطع با یک تحول و انقلاب در تامین امنیت فضای مجازی در کشور روبرو خواهیم بود.

 

دولت آمریکا سیاست‌هایی را برای جمع آوری اطلاعات شخصی شهروندان و براندازی حکومت کشورهای مستقل در فضای سایبر در پیش گرفته و با استفاده از رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی و الکترونیکی چون اینترنت و موبایل و بازی‌های رایانه‌ای اقداماتی را برای تضعیف کشورهای هدف انجام می‌دهد که به طور قطع تاثیرات عمیقی بر شکل دهی افکار عمومی خواهد داشت این در حالی است که اخیرا هم مدعی شده اند در حال راه اندازی پروژه ای تحت عناوینی چون "اینترنت چمدانی" ، "اینترنت غیرقابل کشف " ، "اینترنت سایه " و "اینترنت نامرئی" هستند تا به وسیله آن دست به یک سری عملیات روانی در راستای براندازی حکومت‌های کشورهای مخالف خود بزنند.

 

این ادعایی است که مقامات امنیتی کشورمان آن را تأیید و عنوان کرده اند که این اقدام آمریکایی‌ها حرکت جدیدی نیست و از سال 88 سرمایه گذاری سنگینی در این بخش انجام داده اند و بیشتر هدفشان جنگ سایبری علیه ایران است. اما تاکنون به دلیل اشراف و تسلط جمهوری اسلامی ایران بر فضای سایبر و پیش بینی اقدامات دشمن و طراحی راههای مقابله با آن شکست خورده اند.

 

اهمیت امنیت فضای سایبر و دنیای مجازی و حفظ و حراست از اطلاعات ملی و شخصی هموطنان یکی از اهدافی است که باعث شده دولتمردان پروژه های شبکه ملی اطلاعات، هاستینگ و دیتاسنترملی را کلید زده و آن را در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی کنند اما این موضوع واکنش آمریکایی‌ها را بر انگیخته و تا جایی که چندی پیش کارن کورنبلوه نماینده آمریکا در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) و دنیل ویتزنر، معاون فناوری سیاست اینترنتی در کاخ سفید با انتشار مقاله ای در واشنگتن پست نسبت به ایجاد اینترنت ملی در ایران واکنش نشان داده اند و این اقدام ایران را نشانه ای دیگر از در خطر بودن منافع آمریکا دانسته اند.

 

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات با بیان اینکه آمریکا هم از منظر امنیتی اینترنت را یک شبکه امن نمی‌داند و نمی‌تواند امنیت اطلاعات موجود در شبکه‌اش را تامین کند گفت: چندی پیش مایکل هایدن رئیس اسبق سیا تاکید کرده بود که آمریکا هم نیاز به اینترنت جدیدی دارد و باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

 

تقی پور تاکید کرده که در کنار شبکه ملی اطلاعات، اینترنت را به عنوان یک سرویس به همان شکلی که تاکنون وجود داشته است کماکان خواهیم داشت و پهنای باند داخل را به صورت امن و حفاظت شده برای کسب و کار اقتصادی و حریم شخصی خانوارها توسعه خواهیم داد.

 

وی تلویزیون اینترنتی، ویدئو درخواستی، آموزش از راه دور، دورکاری، سلامت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی را از جمله برنامه‌های قابل ارائه برروی شبکه ملی اینترنت عنوان کرد و افزود: شبکه ملی اینترنت یا شبکه اطلاعات ملی بر پایه پروتکل اینترنت طراحی شده و یکی از زیر ساخت‌های اصلی دولت الکترونیک محسوب می‌شود و پهنای زیاد باند، ارسال تصویر، صوت و حجم زیاد اطلاعات از ویژگی های این شبکه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-01-03 13:25

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
خیلی مایه تاسف است . اشتباه کارشناسان درنامگزاری این شبکه هم مایه تاسف مضاعف است . اینترنت یعنی شبکه جهانی . اگر شبکه ای ملی برای یک کشور مانند ... و ایران درنظربگیریم نمی توان نام آن را اینترنت نهاد . اینترانت درست است.اینترانت یعنی شبکه درونی یک کشور وبه هیچ وجه نام اینترنت نمی توان برآن نهادinternet=global net intranet=a within state net
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید