کدخبر :11297 پرینت
17 آذر 1392 - 06:56

به بهانه اعلام جایزه ملی معتمدنژاد در کنفرانس روابط عمومی؛ آقایان آبروی بزرگان را حفظ کنید!

متن خبر

آیا خانواده روابط عمومی ایران هنوز تصور می کند با این گونه برنامه های نمایشی و ظاهری می توان موضوع بی سوادی و جهل را از چهره روابط عمومی ایـــران زدود! آیا هنوز باید شاهد چهره و زبان نگران بزرگان ارتباطات کشور از دکان هایی بود که نام روابط عمومی یدک می کشند؟

 

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، "محمد خجسته نیا" مدیر مسئول سایت کاوشگران روابط عمومی در مطلبی که در اختیار سیتنا قرار گرفته، نوشته است:

 

"چند سالی است که به دلیل عدم متولی گری روابط عمومی ها از سوی دولت و نهادهای علمی و دانشگاهی موضوعات علمی و همایش ها و سمینارها و هفته ها و ... به مجال خودنمایی و فرصت طلبی برخـی مؤسسات و گروه هایی تبدیل شده است که  مرز اخلاقی و حرفه ای چندانی برای دنیایی که مهمترین رویکردهای آن علم ، اخلاق و رعایت حقوق و موازین مخاطب مداری است، نمی شناسند. متأسفانه دامنه بی توجهی به این مقولات آن گونه است که از هر فرصتی برای برندسازی از مؤسسه و بنگاه خود بهره برداری غیر اخلاقی صورت می گیرد.

 

به طور مثال اهدای جایزه دکتر نطقی که به حق بنیانگذار و پدر روابط عمومی ایران است به جای آنکه توسط حاکمیت یا نهادهای دانشگاهی به شخصیت ها و یا اقدامات و فعالیت های علمی و دانشگاهی ممتاز داده شود توسط مؤسسه ای بنیان گذاری شده است که علی رغم اذعان به برخی اقدامات مفید نگاه بده و بستانی در فضای روابط عمومی ایران و به دور از چارچوب های علمی داشته است.

 

براستی چرا باید با آبروی ارتباطات و روابط عمومی ایران این گونه بازی شود. چرا باید بزرگانی همچون دکتر هادی خانیکی ، دکتر محسنیان راد و دکتر حسینعلی افخمی … که از صاحبنظران برجسته ارتباطات کشور هستند همواره با نگاه بدبینانه و همراه با تأسف بــــــه نمایش های امروز روابط عمومی ایران که توسط برخی به اصطلاح دلسوزان فضــای روابط عمومی بـــه راه افتاده است با حسرت و تأمل بنگرند!؟

 

آیا استفاده از نام دکتر معتمدنژاد برای یک همایش روابط عمومی با شأن و منزلت استاد که بنیانگذار ارتباطات و نه روابط عمومی هستند ، تناسبی دارد؟! آن هم در روزی که در مراسم تشییع جنازه ایشان اعلام شد قرار است این جایزه یک جایزه ملی و دانشگاهی برای ارتباطات ایران باشد.

 

چرا باید خانواده روابط عمومی ایـــران به جای موضع گیری شجاعانه در قبال این حرکت های غیر حرفه ای و زننده به خاطر چند لـــــــوح تقدیر و احتمالاً گرفتن یک عنوان روابط عمومی برتر سکوت کنند؟!

 

آیا خانواده روابط عمومی ایران هنوز تصور می کند با این گونه برنامه های نمایشی و ظاهری می توان موضوع بی سوادی و جهل را از چهره روابط عمومی ایـــران زدود! آیا هنوز باید شاهد چهره و زبان نگران بزرگان ارتباطات کشور از دکان هایی بود که نام روابط عمومی یدک می کشند؟

 

آیا نباید فکر کنیم که روابط عمومی ایران باید از ژست های ظاهری و گعده های تفریحی به سمت یک برنامه استراتژیک علمی برای نجات خود حرکت کند!"

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.