کد مطلب: 

11283

جواب تند مسی به اردوکشی ایرانیان به صفحه فیس بوکش + عکس

صفحه فیس‌بوک لیونل مسی بهترین بازیکن فوتبال جهان در چهار سال گذشته، با هجوم گسترده کاربران اینترنتی و علاقه‌مندان فوتبال در ایران مواجه شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از انتخاب، درج هزاران اظهارنظر به زبانی که مسی یا گردانندگان صفحه او از خواندنش عاجز هستند، در دنیای مجازی مفهومی جز تولید هرزنامه و ایجاد مزاحمت ندارد.

 

حتی برخی ایرانی‌ها، بارها این موضوع را به بقیه گوشزد می‌کنند اما پاسخ می‌شنوند که روشنفکر بازی در نیاورید. یا مثلاً لیونل مسی خودش از اینکه تعداد کامنت‌هایش زیاد شده راضی است.

 

از محتوای کامنت‌ها به نظر می‌رسد در این قبیل اردوکشی‌های اینترنتی، مخاطب اغلب کاربران نه شخص صاحب صفحه، بلکه خودشان هستند. کاربرانی که ناگهان و از سر اتفاق، پاتوق پربیننده‌ای را یافته‌اند که متعلق به چهره‌ای است مشهور و جهانی. حضور در این «مکان لوکس» برای تفریح و وقت‌گذرانی، به سهولت امکان‌پذیر است، هزینه، بلیت و روادید هم نیاز ندارد.

 

پس از مراسم قرعه‌کشی، برخی کاربران حتی به صفحه خانم فرناندا لیما مجری مراسم قرعه‌کشی هم سر زدند و عده‌ای او را به شوخی یا جدی، سرزنش کردند که چرا حجاب نداشته تا تلویزیون ایران بتواند این مراسم را به طور کامل پخش کند. صفحه او فقط اندکی بیش از ۲۰ هزار عضو دارد و در صفحه‌اش تصاویر خانوادگی هم دیده می‌شود.

 

البته برخی از کاربران ایرانی نیز با ارسال پیام در فیس‌بوک فرناندا لیما از او به خاطر این رفتار هم‌وطنانشان عذرخواهی کرده‌اند.

 

حمله به صفحه‌های هواداران، صورت‌های مختلفی دارد. گاهی در اعتراض به ناداوری است یا واگذاری نتیجه مسابقه، گاهی پیش از انجام مسابقه و به بهانه رجزخوانی و عرض اندام است و برخی مواقع نیز پس از کسب پیروزی. به طور کلی کاربران ورزش‌دوست ایرانی، تجاربی در تمام این موارد دارند.

 

واکنش مسی

 

بعد از اتمام مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 و مشخص شدن رقیبان ایران، عده ای از هموطنان در یک اقدام ناپسند به صفحه شخصی لیونل مسی ستاره تیم ملی آرژانتین در فیس بوک هجوم آورده و به او فحاشی کردند. نظراتی که تعداد آنها از 40 هزار مورد تجاوز میکرد. ولی لیونل مسی این اقدام زشت را بی پاسخ نگذاشت و اینگونه جواب فحاش ها را داد.

 

227037_613.jpg

 

لئونل مسی: "من برای این مردم متاسفم زیرا اینگونه واژه ها بسیار غیر دوستانه هستند."

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-07 14:25

دیدگاه‌ها

تصویر علی
فرق است بین اآدم بودن و شبیح آدم بودن حرمت 70میلیون ایرانی فقط با 40000ایرانی زیر پا گزاشته شد
ارسال شده توسط علی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
برای اینکه شاهد اینگونه بی فرهنگی ها نباشیم چکار باید کرد؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام دوستان ضمن ابراز تاسفی عمیق از بابت این موضوع باید بگم که این جواب خود مسی نیست چراکه اگه جواب مسی بود بالای کامنت ها مینوشت: Leo Messi replied و روی اسم Leo Messi هم هایلایت میشد.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واقعا که!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
عزیز کذبه هر کسی میتونه بسازه و بفرسته این پیام رو .خبر دروغ نذارید رو خبرگزاریتون بابا واس خودتون زشته مسی اصلا این پیج رو مدیریت نمیکنه
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر close up
واقعامن هم برای این مردم متاسفم.وقتی نخوایم واقعیت وجایگاهمون رو درجهان قبول کنیم.وبادورویی بخوایم روی همه چیزوبپوشونیم.هیچوقت نمیتونیم پیشرفتی حتی ازنظراخلاقی داشته باشیم.ای کاش من هم پرنده بودم.......
ارسال شده توسط close up در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
bande donbale in shakhs gashtamo porofileshoo peyda kardam vaghean vase khabargozarihaye iran moteasefam inam porofile in shakhs : https://www.facebook.com/profile.php?id=100007285533627
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ایرانی ام
جای تاسف بسیار دارد اینطور خودتونو به دنیا معرفی میکنید ؟ من فکر میکنم شما که به خودتون اجازه میدید اینقدر راحت به دیگران توهین کنید اهل ایران نیستید شما همون هایی هستید که می خواهید ایرانی ها را ادمهای بی ادب و بی فرهنگ جلوه بدهید بابا ولاسکو ارژانتینیه حدالاقل احترام هم ولایتیش رو بخاطر اون بگیرید والیبال ما شگفتی ساز شد ،دعا کنید فوتبال هم اینطوری بشه از مسی هم عذر می خواهیم ان شاالله ارزانتین روهم با غیرت و شرف ایرانی بودنمون میبریم اگر هم نبردیم اخر دنیا نمیشه مگر ما چند دفعه قهرمان جهان شدیم .
ارسال شده توسط ایرانی ام در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
از ایرانی بودنم خجالت کشیدم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر بورقی
مسی یکی از اسطور ه های فوتبال دنیا ست ومن بعنوان یک ایرانی اورا دوست دارم ومی گویم اینهه ایرانی نیستند وخیلی بی فرهنگ هستند واز این طریق از او عذر خواهی میکنم
ارسال شده توسط بورقی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام. واقعا برای این مردم احمق بی فرهنگ ایرانی که این کامنت های احمقانه را دادند متاسفم. من مسی را به عنوان یک ایرانی آنقدر دوست دارم که حاضرم به خاطر از نزدیک دیدنش و امضا گرفتن ازش میلیون ها تومان پول بدهم. i love you messi from hamid
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر حامد
لیونل مسی فوق ستاره ی جهان فوتبال بوده ، هست و خواهد بود و گل خوردن تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل از لیونل مسی برای ما افتخار بزرگی خواهد بود .
ارسال شده توسط حامد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام. خاک بر سرتان اهالی فیس بوک .من که فیس بوکی نبودم مجبور شدم برم تا با کامنت های بیشتر عذر خواهی ابروی ایرانی جماعت رو برگردونم .جهان سومی که میگن خودمونیم .خاک بر سرتان
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر گيلدا
دفعه پيش كه ايرانى ها توى دنياى مجازى جنجال به پا كردند سر اسم خليج فارس بود كه بسيار اثرگذار بود، ولى با اين افتضاحى كه الان بوجود آورديم، ديگه عمراً جامعه جهانى براى موضوعات جدى مثل نام خليج فارس اهميتى برامون قائل بشه!
ارسال شده توسط گيلدا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر PERSPOLIS
بچه ها باز هم کامنت بذارین میخواهیم رکود رو جابجا کنیم .
ارسال شده توسط PERSPOLIS در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید