کد مطلب: 

11281

درگیری اینترنتی دو نوجوان مشهدی

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: عضویت در یکی از شبکه‌های اینترنتی و انتشار مطالب کذب، منجر به درگیری دو پسر نوجوان در مشهد شد.

 

به گزارش سیتنا، سرهنگ سیدمحسن عرفانی در این باره گفت: مادر پسر نوجوانی با تنظیم دادخواستی به فتا مراجعه و خواستار رسیدگی به شکایت خود مبنی بر انتشار مطالب کذب و دروغین علیه پسرش در فضای مجازی شد.

 

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس گفت که مدتی پیش برای فرزند خود اینترنت پرسرعت خریداری و پسرش با شور و شوق فراوان زمان زیادی را در این محیط سپری می‌کرد، اما روزگذشته در اثر درگیری فیزیکی با یکی از همسالان خود در مدرسه، که علت آن هم انتشار مطالبی غیرواقعی در اینترنت بود، هر دو بشدت آسیب دیده‌اند.

 

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی تصریح‌کرد: کارشناسان با رصد فضای مجازی و بررسی صفحه مربوطه که در یکی از شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده بود به صحت گفته‌های شاکی پی بردند و با احضار فرد ایجادکننده این صفحه که او نیز نوجوانی همسال پسر شاکی بود و رویارویی آنها با یکدیگر، هردو از انتشار مطالبی که علیه هم نوشته بودند و منجر به دعوای فیزیکی بین یکدیگر شده بود، پشیمان و با ارشاد کارشناسان فتا و اشاره به ماده قانونی جرایم رایانه‌ای، شاکی از شکایت خود صرف نظر کرد.

 

عرفانی به منظور آگاهی شهروندان از قانون مجازات جرایم رایانه‌ای گفت: طبق قانون مجازات جرایم رایانه‌ای و اینترنتی، هرکس به منظور تشویش اذهان عمومی مطالب کذبی را منتشر کند بسته به تشخیص مقام قضایی از شش ماه تا سه سال حبس در انتظار وی خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-07 14:19

افزودن دیدگاه جدید