کدخبر :11212 پرینت
14 آذر 1392 - 11:56

ساعت 13 تا 14 شنبه آتی با وزیر ارتباطات آنلاین گپ بزنید/ واعظی: عضویتم در شبکه‎ها‎ی اجتماعی را به یکی محدود می‎کنم /امیدواریم محدودیت مکالمه تصویری رایتل بزودی برطرف شود

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: شنبه هفته آینده بین ساعت 13 تا 14 به صورت آنلاین اولین ارتباط و تماس خود در شبکه‎های اجتماعی با مردم را برقرار خواهم کرد که اگر خوب جواب دهد از رئیس‌جمهور نیز درخواست می‌کنم تا در یک شبکه اجتماعی موثر و پرمخاطب عضو شود و به شکل آنلاین با مردم در ارتباط باشد.
 

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی که در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران سخن می‎گفت، با اشاره به این که بخش خصوصی محدودیتی برای واردات پهنای باند ندارد، آشتی در درون خانواده فناوری اطلاعات را بزرگترین دستاورد نمایشگاه الکامپ دانست.

 

حضور بیش از 500 شرکت داخلی و خارجی در الکامپ امسال

 

وی اظهار داشت: براساس گزارش‌های موجود بالغ بر 500 شرکت داخلی و خارجی در این رویداد حاضر شده‌اند و موضوع مهم این است که تمامی فعالان بخش دولتی و خصوصی در قالب شرکت‌های دولتی و خصوصی در این رویداد دور یکدیگر جمع هستند.

 

عضویت خود را تنها در یکی از شبکه‎های اجتماعی ادامه می‎دهم

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وعده اش برای حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی و اولویت وی برای این فعالیت آنلاین، گفت: بین شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان تفاوت قائل شد اما در گام اول عضویت خود را در 4 یا 5 شبکه داخلی خواهم داشت و بسته به اقبالی که هر کدام از این شبکه‌ها داشته باشند عضویت خود را در یکی از آنها ادامه خواهم داد.

 

حضور آنلاین واعظی در شبکه‎های اجتماعی؛ ساعت 13 تا 14 روز شنبه

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: شنبه هفته آینده بین ساعت 13 تا 14 به صورت آنلاین اولین ارتباط و تماس خود را با مردم از این طریق خواهم داشت و در واقع این اولین آزمایشی است که اگر خوب جواب دهد از رئیس‌جمهور نیز درخواست می‌کنم تا در این شبکه اجتماعی عضو شود و به شکل آنلاین با مردم در ارتباط باشد.

 

موضوع فیلترینگ در اختیار این وزارتخانه نیست، اما...

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، واعظی درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی، نیز عنوان کرد: موضوع فیلترینگ در اختیار این وزارتخانه نیست اما ما یکی از اعضای 13 گانه کمیته مصادیق محتوای مجرمانه که زیرمجموعه قوه قضاییه است هستیم و امیدواریم که بتوانیم رویه‌ای را در نظر بگیریم تا مردم از شبکه‌های اجتماعی سالم بتوانند نهایت استفاده را ببرند.

 

 

ما محدودیتی برای بخش خصوصی در زمینه خرید و واردات پهنای باند نداریم

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا بخش خصوصی در زمینه واردات پهنای باند فعال نمی‌شود؟ گفت: ما محدودیتی برای بخش خصوصی در زمینه خرید و واردات پهنای باند نداریم اما اگر این پهنای باند در داخل پالایش نشود به درد نمی‌خورد و از این حیث آمادگی داریم هر شرکتی که پهنای باند وارد کرد در مرز ورودی به کشور آن را خریداری کنیم و بعد از گذر از پالایش به مردم تحویل دهیم.

 

محدودیتی برای فعال شدن اپراتورهای موبایل در نسل سوم و چهارم وجود ندارد

 

وی در مورد راه اندازی نسل سوم و چهارم موبایل در کشور توسط اپراتورهای تلفن همراه در کشور نیز گفت: از نظر ما محدودیتی برای فعال شدن اپراتورهای دیگر در ارائه خدمات نسل سوم و چهارم موبایل وجود ندارد و سازمان تنظیم مقررات شرایطی را اعلام می‌کند تا هر شرکت و اپراتور جدیدی که علاقه مند به سرمایه گذاری در این بخش بود در این حوزه فعالیت کند.

 

تمام بخش‎های منفک شده از وزارت ارتباطات را برگرداندیم، بجز سازمان فضایی

 

 واعظی در مورد ساختارهای منفعل شده از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: تمام بخش‌هایی که از این وزارتخانه جدا شده بود در دولت تدبیر و امید به این وزارتخانه بازگشته است و تنها سازمان فضایی ایران است که باید در مورد بازگشت آن بررسی‌های لازم صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: در این زمینه چند پیشنهاد مطرح شده که یکی از آنها این است که بخش مخابرات و سنجش از دور این سازمان که هم اکنون در نهاد ریاست جمهوری واقع است به وزارت ارتباطات بازگردد و یا پژوهشکده جدید تشکیل شود که در زمینه سامانه‌های فضایی فعالیت کند اما در نهایت تا دو ماه آینده نتیجه گیری نهایی در مورد ساختار سازمان فضایی ایران اعلام خواهد شد.

 

امیدواریم محدودیت مکالمه تصویری رایتل بزودی برطرف شود

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، واعظی در مورد آخرین وضعیت اپراتور رایتل نیز گفت: رایتل فعال است و ما کمک کرده‌ایم بسیاری از مشکلاتش حل شود. هم اکنون وضعیت رایتل فرق کرده و تنها در مورد سرویس ارتباط تصویری آن باید رایزنی‌هایی صورت گیرد و امیدواریم محدودیت‌ها در این عرصه رفع شود.

 

با همکدسازی تلفن‎های ثابت موافقیم، با روش اجرای آن مشکل داریم

 

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در خصوص هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت، گفت: با هم‌کدسازی تلفن‌ها و آنچه مخابرات به دنبالش بود موافقیم اما روش اجرای آن به گونه‌ای بود که در تعرفه‌ها افزایش چشمگیری ایجاد می‌شد و از این حیث جلوی انجام آن را گرفتیم اما در ارتباط با آن باید بازنگری‌هایی انجام شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.