کد مطلب: 

1119

انتشار عکس‌های خصوصی‌ دختر جوان در فیس بوک با هدف اخاذی

انتشار عکس‌های خصوصی‌ دختر جوان در فیس بوک با هدف اخاذی

پسر اخاذ بعد از اینکه عکس‌های دختری جوان را به دست آورد در شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه‌ای را به نام او تاسیس کرد و این دختر را به دردسر انداخت.

 

به گزارش سیتنا از شرق، این دختر جوان که المیرا نام دارد چندی قبل به دادسرای شیراز رفت و طی شکایتی گفت: «از چندی قبل ایمیل‌هایی به دستم می‌رسید که حاوی پیام‌های تهدید‌آمیز بود و فردی ناشناس از من می‌خواست به خواسته‌هایش عمل کنم و به او باج بدهم در غیراین‌صورت عکس‌هایم را منتشر می‌کند.بعد از گذشت چند روز فهمیدم صفحه‌ای در فیس‌بوک به نام من باز شده و عکس‌های خصوصی‌ام در آن است. من این عکس‌ها را به کسی نداده‌ام برای همین حدس می‌زنم این کار توسط یکی از اقوام و بستگانم انجام شده باشد.»
 

پس از تشکیل این پرونده گروهی از ماموران پلیس وظیفه تحقیقات را برعهده گرفتند و در گام اول طبق اظهارات المیرا تحقیقات روی فامیل این دختر متمرکز شد اما کارآگاهان بعد از تجسس‌های گسترده هیچ نشانه‌ای که جرم آنها را به اثبات برساند به دست نیاوردند و به این نتیجه رسیدند که جرم توسط یک غریبه انجام شده است.
 

کارآگاهان این بار دایره تحقیقات‌شان را گسترش دادند و با زیرنظر گرفتن صفحه فیس‌بوک و انجام کارهای تحقیقاتی و اطلاعاتی توانستند نشانی محلی را که متهم از آنجا به اینترنت وصل می‌شود و صفحه فیس‌بوک را به روز می‌کند به دست آوردند. بعد از آن گروهی از ماموران با گرفتن مجوز قضایی سراغ این شخص رفتند و او را که پسری جوان به‌نام احسان است بازداشت کردند.

 

احسان که ابتدا نمی‌خواست اتهامش را بپذیرد در برابر ادله و مدارک موجود تسلیم شد و گفت: «من چندی قبل به طور اتفاقی توانستم ایمیل المیرا را هک کنم بعد از آن به تعداد زیادی از عکس‌های خصوصی او دست پیدا کردم و به سرم زد با استفاده از آنها از او سوء‌استفاده کنم به همین دلیل برایش ایمیل‌های تهدیدآمیز فرستادم و برای اینکه ثابت کنم در تهدیدهایم جدی هستم صفحه فیس‌بوکی را به نام المیرا راه انداختم و عکس‌ها را در آنجا منتشر کردم من فکر می‌کردم این دختر از ترس آبرویش و برای اینکه به غایله خاتمه بدهد علیه من شکایت نخواهد کرد و خواسته‌هایم را اجرا می‌کند.»

بنا بر این گزارش در حال حاضر پرونده متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است و تحقیقات از او ادامه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-01-02 10:13

افزودن دیدگاه جدید